עשרות עגורים נגועים בשפעת עופות התגלו בעמק החולה

19 דצמ 2021 המחברת/ת:
עשרות עגורים נגועים בשפעת עופות התגלו בעמק החולה מאת Spaceaero2 - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0, קישור

משרד החקלאות עדכן את משרד הבריאות בנושא שביצע חקירה אפדימיולוגית, המגעים אותרו ומקבלים טיפול מונע בהתאם. משרד הבריאות מבקש שלא להתקרב לעופות הנודדים ולהימנע ממגע.

שר החקלאות, עודד פורר: "האירוע המדאיג הזה הוא עוד תזכורת לחשיבות המכרעת של הרפורמה בלול, אשר תסייע לנהל אירועי תחלואה, ולקטוע את שרשרת ההדבקה בין חיות בר לבין חיות משק"

שפעת עופות התגלתה באגמון עמק החולה, שם אותרו עשרות בודדות של עגורים הנגועים בנגיף מהזן H5N1. בעקבות קבלת תוצאות בדיקות המעבדה. החשד הראשוני לשפעת העופות עלה בעקבות תמותה חריגה של עגורים במקום. בעקבות זאת נאספו על ידי רשות הטבע והגנים דגימות שהועברו למעבדת המכון הווטרינרי בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, מהן עלה כי עופות הבר חלו בשפעת עופות מסוג H5N1. לאור התחלואה הנרחבת, השירותים הווטרינרים מבצעים ניטור אקטיבי בכל משקי הלולים באזור.

כידוע, בעונה זו של השנה, מאות אלפי עופות עוברים בישראל בדרכם לאפריקה. נוכחותם של עופות בתקופת נדידה מגבירה את הסכנה להעברת מחלות שונות, ובראשן – שפעת העופות. לאור זאת, שב ומזהיר משרד החקלאות כי על כל מגדלי העופות והציפורים, למלא אחר הנחיות השירותים הווטרינריים, וכי יש לשמור על הפרדה בין עופות המשק, לבין עופות הבר, להחזיק את העופות בתוך מבנים אטומים לכניסת ציפורים ומכרסמים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח כדי להקטין את סכנת ההידבקות. על כל  מקרי תחלואה ותמותה חריגים בעופות יש לדווח מיד לווטרינר המטפל, לווטרינר הרשותי ולשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות.

בכל אירועי שפעת העופות השנה, כמו גם בזה הנוכחי, היה מעורב נגיף מסוג H5N1 שעלול לגרום בסיכון נמוך לתחלואה בבני אדם. מקרה זה מצטרף, למקרים נוספים מהתקופה האחרונה, בהם זוהתה שפעת עופות מסוג H5N1, בכפר ברוך, קיבוץ עין צורים, אביגדור, מעיין צבי ונהלל. בכל המקרים, הטיפול הסתיים זה מכבר.

מאז מרץ 2006, אז התגלו מקרי שפעת עופות בקיבוץ חולית ועין השלושה שבדרום הארץ ובמושב שדה משה שבחבל לכיש, מתגלים מקרי שפעת כמעט בכל שנה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.