משרד החקלאות לרשתות השיווק: סמנו את הפירות והירקות המקומיים לצרכנים, במטרה להמשיך ולעודד צריכת תוצרת ישראלית כחול-לבן

26 אפר 2020 המחברת/ת:

לקראת יום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל על מנת לסייע ככל הניתן, פנה משרד החקלאות אל רשתות השיווק בבקשה לסמן את הפירות והירקות המקומיים בשילוט על המדפים בחנויות במטרה לעודד את הצריכה של פירות וירקות כחול-לבן.

התוצרת החקלאית הטרייה נמכרת ברובה בתפזורת כמוצרי צריכה בסיסיים שאינם מבודלים. כלומר, אופן המכירה אינו מאפשר זיהוי ברור של מדינת היצור, ובהיעדר מידע כאמור, הצרכן אינו יכול לדעת מה מקורה. כיום, חוקי הגנת הצרכן הישראליים המחייבים סימון מקור הייצור על גבי מוצרים, מחריגים מוצרי מזון שאינם ארוזים (כגון: ירקות ופירות, בשר, דגים וכדומה). על כן, פנה משרד החקלאות לרשתות השיווק בבקשה לסמן את התוצרת המקומית על גבי מדפי הרשתות באופן וולונטרי, ובכך לסייע בזיהוי מקור התוצרת החקלאית הטרייה הנמכרת בתפזורת ולעודד את הציבור להעדיפה.

מנהלת תחום חקר שווקים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ציפי סבג-פרידקין: "מסקרי הצרכנים שנערכו בשנים האחרונות, ניכר כי הציבור הישראלי מכיר בתכונותיה של התוצרת הישראלית, הן מבחינת איכות המוצר, טעמו או ערכיו הבריאותיים והן מבחינת תרומתו לחברה הישראלית וליצירת מקומות עבודה בישראל. לכן פנינו לרשתות השיווק ולחנויות הקמעוניות וביקשנו מהן 'לצבוע את המדפים בכחול לבן' – לסמן את התוצרת המקומית המיוצרת בישראל בכל אמצעי שהרשת תחליט. אנו מאמינים כי מהלך נוסף זה יסייע אף הוא לחקלאים הישראלים, יעלה את המודעות בקרב הציבור ויגביר את הצריכה של תוצרת חקלאית כחול לבן".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.