הפתרון הטכנולוגי שיסייע בחיבור בין חקלאים בשטח לפתרונות שינוע

07 נוב 2023
TruckNet TruckNet

משרד החקלאות משתף פעולה עם פלטפורמה של חברת "טרק-נט", שתתגבר את שירותי השינוע של התוצרת החקלאית הטרייה.

האפליקציה מסייעת בחיבור בין חקלאים שרוצים להוביל את התוצרת שלהם לבין נהגי משאיות, שאינם בהכרח עובדים עם החקלאים בשגרה, ומטרתה לתגבר את שינוע התוצרת החקלאית הטרייה מהשדה אל נקודות המכירה

אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות: "זיהינו שאחד הקשיים איתם נאלצים החקלאים להתמודד בתקופה קשה זו הוא גם נושא השינוע של התוצרת החקלאית הטרייה, ולכן חברנו לחברת 'טרק-נט' באמצעותה אנו מציעים לחקלאי פתרון טכנולוגי מתקדם וזמין. הטכנולוגיה בה נעשה שימוש מאפשרת לחקלאים לבחור בקלות נהגי משאיות שיוכלו לאסוף את התוצרת שלהם מהמשק ולהעבירה ליעד ההפצה או המכירה. הטמעת מערכות חדשניות היא חלק מדמותה של החקלאות הישראלית. רק כך נצליח לשקמה ולשמור על החקלאים שלנו, על הרציפות התפקודית של המשק ועל ביטחון המזון"

הקושי בשינוע התוצרת החקלאית, שהחקלאים קוטפים במאמצים רבים, הוגדר כאחת מהבעיות המשמעותית ביותר איתן מתמודד ענף החקלאות בימי הלחימה בכל הארץ. מאז תחילת הלחימה נוצר מחסור חמור במשאיות ובנהגים,  שרבים מהם גויסו למילואים. כך התהווה קושי ממשי לחקלאים להעברת תוצרתם לשוק וליעדי המכירה הסופיים. על מנת לסייע לחקלאים להתמודד עם קושי זה, משרד החקלאות משתף פעולה עם חברת הסטארט-אפ "טרק-נט", ויחד עם איגוד התעשיינים, מועצת המובילים והמסיעים בישראל, מכון הייצוא ואיגוד לשכות המסחר הקימו חמ"ל שמטרתו לספק פתרון מידי לביקושים לוגיסטיים.  

במשרד החקלאות מסבירים כי הטכנולוגיה של חברת "טרק-נט" היא פלטפורמה דיגיטלית, שמטרתה הראשונית בתחום הצבאי-ביטחוני הוסבה לטובת התגייסות לצרכים הלוגיסטיים של המלחמה. הפלטפורמה זמינה גם במחשב, באמצעות אתר אינטרנט, וגם במובייל כאפליקציה, והיא מאפשרת לתכלל בין הביקושים לשירותי הלוגיסטיקה מצד משקים חקלאיים לבין פתרונות שינוע המוצעים על ידי נהגים בכל רחבי הארץ.  בפלטפורמה שותפה מועצת המובילים והמסיעים בישראל, אשר מאגדת תחתיה כ-300 חברות של שינוע והיסעים וכוללת אלפי משאיות. באופן זה, חקלאי שחברת השינוע הקבועה שלו אינה זמינה בעת זו, יוכל להיכנס לאתר ולבחור את שירותיהן של מגוון חברות אחרות ולשווק את תוצרתו.

האפליקציה הייחודית מבצעת התאמות בין משימות התובלה לנהגים, לסוג המשאיות ולצרכים הספציפיים של המשימה, זאת על מנת לשמור על ביטחון המזון והתוצרת החקלאית. כמו כן, האפליקציה מייעלת את השימוש במשאיות ובנהגים וממקסמת את זמני השירות שלהם. כך למשל, אם נהג משאית מוביל מטען ליעד ספציפי, האפליקציה מסייעת לכך שבדרך חזרה לנקודת המוצא של המשאית היא תוכל לחזור עמוסה במטען נוסף.

האפליקציה זמינה בחינם לחקלאים בכל רחבי הארץ. על מנת להזמין שירותי שינוע, החקלאי יתבקש עם כניסתו לאתר טרק-נט להזין את פרטי המשלוח, לאותו היום או לתאריך אחר. הוא יוכל לערוך מעין "מכרז" בין חברות התובלה הזמינות במקום ובמועד המבוקש על ידו, ולבחור את ההצעה המתאימה לו ביותר מבחינת עלות וזמינות. מן הצד השני, הנהגים יקבלו את פרטי ההצעות למשלוחים אותם הם צריכים לאסוף, ובהתאם למיקומים הגיאוגרפיים, הם יוכלו לקבל או לדחות את הבקשה. במקרים רבים המובילים מעבירים משא מנקודה אחת לשנייה אך חוזרים במשאית ריקה. באמצעות הפלטפורמה, הנהגים יוכלו לעדכן את מיקומם, לקבל מידע על חקלאים המבקשים שירות לוגיסטי להגיש הצעת מחיר מהירה ולחזור עם משאית מלאה בתוצרת חקלאית ליעד המשלוח. 

לאתר, לחצו (https://www.trucknet.io/he/ )

עודכן לאחרונה ב שלישי, 07 נובמבר 2023 18:23

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.