משרד החקלאות ופיתוח הכפר מקצה כ-20 מיליון ₪ לשינוי ייעודם של מבנים חקלאיים לגידול גידולים שייצורם נפגם, וכן לשיקום חממות ובתי רשת

07 נוב 2023 המחברת/ת:
מבנים חקלאיים פגומים מבנים חקלאיים פגומים Adobe Stock

במטרה לשמור על רציפות תפקודית וביטחון המזון: משרד החקלאות ופיתוח הכפר מקצה כ-20 מיליון ₪ לשינוי ייעודם של מבנים חקלאיים לגידול גידולים שייצורם נפגם, וכן לשיקום חממות ובתי רשת שנפגעו בכל חלקי הארץ בדגש ירקות ה"סלט הישראלי", זאת על רקע מלחמת "חרבות ברזל". בנוסף, המשרד יסייע בשיקום מבני חממות ובתי רשת בענפי חקלאות שנפגעו מהלחימה. יצוין כי תמיכה זו תינתן מעבר לפיצוי לו זכאים החקלאים ממס רכוש

אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות: "משרד החקלאות ימשיך לפעול בכל דרך ויבצע כל מאמץ לשיקום וחיזוק ענף החקלאות תוך שמירה על הרציפות התפקודית וביטחון המזון. תהליכי השיקום יקרו במקביל לדרישת הפיצויים ולא במקום"

החקלאות הישראלית נמצאת במשבר מהגדולים שידענו מאז קום המדינה. הלחימה המתמשכת בגבולות הארץ נתנה את אותותיה הראשונים בפגיעה בחקלאות, הממוקמת באזורי הספר. מהערכות מצב שמקיים משרד החקלאות עם החקלאים בשטח עולה כי החממות ובתי הצמיחה בנגב המערבי, בהם מגדלים את רוב הירקות בארץ, ספגו נזק משמעותי שמסכן את המשך הישרדות הענף. לכן, כדי למנוע את קריסת הגידול בחממות בארץ, לשיקום מהיר של חקלאי הארץ, ולשמירה כפועל יוצא על ביטחון המזון הישראלי לטווח הקצר והארוך, משרד החקלאות ופיתוח הכפר מקצה כ-20 מיליון ₪ לשינוי ייעודם של מבנים חקלאיים לגידול גידולים שייצורם נפגם, וכן לשיקום חממות ובתי צמיחה שנפגעו לנוכח מלחמת "חרבות ברזל" בכל חלקי הארץ, בדגש ירקות ה"סלט הישראלי".

במסגרת התמיכה, מגדלים שיסבו חממות ובתי הצמיחה קיימים בכל הארץ לגידול עגבניות, מלפפונים, פלפלים, חצילים וקישואים, יזכו להחזר של כ-75% מסך השקעתם. יתר על כן, חקלאים מכל הארץ, לרבות חקלאי העוטף, שהמבנים החקלאיים שלהם נפגעו כתוצאה מהלחימה יהיו זכאים גם הם להחזר של 75% מסכום שיקום המבנה החקלאי, זאת בנוסף להחזרים המגיעים על פי חוק מתוקף מס רכוש. בתוך כך, המשרד יקצה לפחות 25 אלף ₪ ועד ל-500 אלף ₪ לכל מגדל.

תמיכה זו מצטרפת לפעולות נוספות שנוקט המשרד לסיוע לחקלאים מאז תחילת הלחימה לסיוע לחקלאים: המשרד מציב 530 מיגוניות, שהתווספו ל-600 קיימות בשטח כדי לשמור על ביטחונם של העובדים תוך המשך העבודה החקלאית; עוד יצוין כי המשרד מסייע לארגוני המתנדבים במימון העלויות הלוגיסטיות הכרוכות בהבאת המתנדבים לחקלאות; זאת ועוד, המשרד יתמרץ עובדים זרים ועובדים קיימים שבוחרים להישאר ולעבוד בעוטף עזה, וכן יתמרץ משקים שיעסיקו עובדים ישראלים חדשים. המשרד זמין לחקלאים כל העת, לכל צורך וכל שאלה, 24/7, בטלפון 6016*. 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.