משרד החקלאות הישראלי אירח בכירים ממשרד החקלאות והסחר הבינלאומי הברזילאי

03 ספט 2023 המחברת/ת:
המשלחת הברזילאית המשלחת הברזילאית צילום: משרד החקלאות

מטרת הביקור: לימוד עקרונות השחיטה הכשרה והיכרות מערכת הפיקוח הישראלי על ייצור מוצרים מן החי כהכנה לקראת ייצוא בשר עוף מהמדינה לישראל

משלחת המורכבת מנציגים מתחום הווטרינריה וסחר חוץ הברזילאי התארחה השבוע במשרד החקלאות הישראלי, כחלק מסיור שמטרתו ללמוד מישראל על השחיטה הכשרה, אופן השחיטה ועל הנהלים והבקרות שישראל מבצעת בתחום, כהכנה לקראת ייצוא בשר עוף מהמדינה לישראל. להערכת השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, בעוד כשנה יתאפשר ייצוא העוף מברזיל לישראל, זאת בתנאי כי ייושמו כל עקרונות השחיטה הכשרה שלמדו בישראל.

במסגרת הביקור, נערכו פגישות בין נציגי שתי המדינות בהובלת ד"ר ריבה בן-עזרא, רופאה וטרינרית ראשית לפיקוח על מוצרים מן החי, ובהשתתפות ד"ר תמיר גשן, מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ורופאי המחלקה הישראלית לפיקוח על מוצרים מן החי. מטעם ברזיל נכחו מקבילתה של ד"ר ריבה בן-עזרא, ד"ר אנה לוסיה ויאנה, יחד עם נציגים בכירים מתחום הפיקוח על מוצרים מן החי, מנהל השירותים הווטרינריים בברזיל, ד"ר קרלוס גולארט, סגן מזכיר היחידה לסחר ויחסים בין לאומיים במשרד החקלאות הברזילאי, מר פרננדו זלנר, נציגי השגרירות הברזילאית בישראל האמונים על הסחר, וכן נציג מטעם תעשיית המוצרים מן החי בברזיל.

ישראל, כמפקחת על הליך השחיטה, נחשבת כבעלת רזומה עשיר מאוד בשל היכולת להבטיח שמירה על בריאות וביטחון מזון באמצעות נהלים וביקורות שסיגלה וטיפחה לעצמה לאורך השנים. כחלק מתוכנית הסיור, הבכירים סיירו בתי שחיטה ברחבי הארץ במטרה ללמוד על תהליך הפיקוח על מוצרים מן החי כשרים במדינת ישראל, איך הדרישות הווטרינריות הישראליות מתקיים על מזון כשר, כל זאת בכדי "להעתיק" שיטות אלו לברזיל. ביקור זה מהווה הזדמנות ליצירת שיתופי פעולה בינלאומיים, הן ברמה המסחרית והן ברמה המחקרית.

לפי נתוני החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות, הצריכה המקומית של עוף בישראל היא בין הגבוהות בעולם ועומדת על כ-47 ק"ג לנפש בשנה (במונחי בשר אכיל), בעוד הצריכה במדינות ה-OECD נאמדת בכ-32 ק"ג לנפש בשנה  והממוצע העולמי נאמד בכ-14.9 ק"ג לנפש בלבד.

ביקור זה חשוב לברזיל בעקבות רצונה ללמוד על אופן השחיטה הכשרה ולפעול לפיה באזורים מסוימים של ברזיל כחלק ממטרה עתידית לייצא בשר עוף לישראל.

ד"ר ריבה בן עזרא, רופאה וטרינרית ראשית לפיקוח על מוצרים מן החי במשרד החקלאות: "ביקור זה מהווה הוכחה ליכולות של ישראל בתחום הפיקוח על מוצרים מן החי. במהלך ביקורם, הנציגים הברזילאיים למדו רבות על התהליך הישראלי, התרשמו מאופן הפיקוח על הליכי השחיטה בישראל, וניתן היה להתרשם מרצינות כוונותיהם. לראייה, מיד בסיום הביקור החל תהליך שיתוף מידע מקצועי בין שתי המדינות".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.