משה אחרק מונה למנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות

24 יול 2023 המחברת/ת:
משה אחרק משה אחרק צילום: חדווה בדרה

מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, אורן לביא: "מדובר בתפקיד בעל חשיבות רבה המשפיע על כולנו, בני האדם, בעלי החיים והצומח. אני מאחל למשה הצלחה רבה, וסומך עליו כי יבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר"

משה אחרק מונה לתפקיד מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר. אחרק, בן 40, בוגר תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים מאוניברסיטת אריאל, ובוגר תואר שני בניהול תעשייתי מאוניברסיטת בר-אילן. בתשע השנים האחרונות, שימש אחרק כמנהל תחום בכיר מודיעין ארצי, במטה מינהל ההסדרה ואכיפה במשרד העבודה. במסגרת תפקידו, עסק משה בתחומי האכיפה, הפיקוח והמודיעין נגד חברות מפרות חוק; בשיתוף פעולה מול גורמי אכיפה נוספים, לרבות: משטרת ישראל והפרקליטות הפלילית והאזרחית, פעל משה למיגור תופעת הפשיעה בסחיטת דמי החסות ע"י חברות שמירה; וקידם שיתופי פעולה רבים עם גורמים ממשלתיים ואזרחיים לייעול ומיקוד האכיפה. בנוסף, משה מביא עימו ניסיון רב במודיעין גם משירותו בצה"ל, שם ממשיך לשרת עד היום כקצין מודיעין באגף המודיעין.

מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, אורן לביא: "מדובר בתפקיד בעל חשיבות רבה, המשפיע על כולנו, בני האדם, בעלי החיים והצומח. עלינו להמשיך ולשמור על הגבול עם שכנותינו, לאתר את ניסיונות ההברחה, המתעתדים להיכנס לשטחי ישראל, ומהווים סכנה ממשית לבריאות אזרחי ישראל, לבעלי החיים ולחקלאות המקומית. כמו כן, עלינו להמשיך ולהיות זמינים כל העת, למען בעלי החיים, ולשמור על רווחתם. אני רוצה להודות לאבי בן שושן, ממלא מקום מנהל יחידת הפיצו"ח, על עבודתו בחודשים האחרונים. אני מאחל למשה הצלחה רבה, וסומך עליו כי יבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר".

במסגרת תפקידו החדש, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח), יהיה משה אחראי על פעילויות היחידה והאכיפה, הכוללות פעילות ייעודית של אכיפת חוק וביצוע חקירות לשם גילוי עבירות ומניעתן, תוך מיצוי הדין עם הנאשמים. כל זאת במטרה להגן ולפקח על בריאות הציבור, החי והצומח במדינה ובכללם: שמירה על פיקוח ומניעת הפצת מחלות בעלי חיים ונגעי צמחים והגנה על רווחת בעלי חיים. 

משה אחרק מחליף את אבי בן שושן, ששימש כממלא מקום מנהל היחידה בששת החודשים האחרונים, לאחר מותו הטראגי והפתאומי של רואי קליגר ז"ל. משה אחרק יכנס לתפקידו בשבועות הקרובים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.