שנה ברוכה בחופי איגוד ערים כינרת בחופשת הקיץ

08 ספט 2019 המחברת/ת:
שנה ברוכה בחופי איגוד ערים כינרת בחופשת הקיץ צילום רשות הכינרת

על פי סיכום איגוד ערים כינרת לחודשים יולי-אוגוסט 2019, נפשו השנה בחופי איגוד ערים כינרת השקטים 800 אלף נופשים, כ-50% יותר מאשר בשנה שעברה בתקופה זו (540 אלף איש) בהתאמה. גם כמות האשפה שנאספה גדלה ועמדה על 429 טון, כאשר בשנה שעברה נאספו 330 טון אשפה. יש לציין, כי רוב האשפה נאספה מפחי האשפה והמכולות המיועדים לכך. איגוד ערים כינרת נערך היטב לקראת חופשת הקיץ ב- 15 חופי האיגוד השקטים, בתחומי הביטחון, התשתיות וכן בתגבור כוח אדם לצוותי ההצלה והניקיון.

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת: "הקיץ הינו תמיד תקופה מאתגרת מבחינת ניהול חופי הכינרת, אליהם מגיעים מאות אלפי נופשים. אין ספק שהנתונים מוכיחים, כי מודל מהפכת 'החופים השקטים' של איגוד ערים כינרת, משטרת ישראל ומשרד הפנים שאושרה על ידי כנסת ישראל לפני שנה, הינו הצלחה גדולה, המחזיר אלינו את המשפחות, אל השלווה והרגיעה בחופי הכינרת, דבר אשר גם מתבטא באיכות החופשה של הנופשים, וכן בירידה דרסטית במקרי האלימות הוונדליזם וצריכת האלכוהול. אנו מודים למשטרת ישראל על השותפות הנפלאה, בסיוע באכיפת חוקי התעבורה והשקט ובשמירה על בטחון הנופשים. תודה למנכ"ל רשות הכינרת צביקה סלוצקי וצוותי רשות הכינרת, בתחומי האכיפה והפיקוח, ניהול החופים, ההצלה, הניקיון וההסברה שעשו לילות כימים, בעבודה קשה בשטח ובימים שרביים במיוחד השנה, על מנת להעביר את המסרים החשובים לקהל ולהשאיר לנופשים חופים שקטים, בטוחים וברמה גבוהה של תשתיות וניקיון. תודה לציבור שמשתף אתנו פעולה לטובת השמירה על הניקיון והשקט בחופים ועדיין ישנה עבודה רבה בהסברה, לטובת השמירה על איכות הסביבה, החופים והמים בכינרת שלנו ואנו כבר נערכים לכך לקראת חגי תשרי, בהם צפויים לפקוד את הכינרת נופשים רבים. אני מבקש מהמבקרים בכינרת, בחגי תשרי, לשמור על כינרת נקייה ויפה. שנה טובה ובטוחה לכולם".

דנה בכר מנהלת אגף מנהלת הכינרת ברשות הכינרת: "לאחר חצי שנה של הערכות מוגברת מסיום עונת הרחצה הקודמת בהכשרת החופים ושדרוגם, אין ספק שהגענו לחודשי הקיץ ערוכים לקליטת הנופשים בחופי הכינרת. השנה החופים השקטים הינם כבר עובדה קיימת בשטח ולשמחתנו הציבור הצביע ברגליים והחופים השקטים פופולאריים ומגמת שינוי המציאות בחופים מתרחשת הלכה למעשה. כחלק מהתהליך, קיימת בשטח נוכחות גבוהה של שוטרים ופקחים, לטובת השמירה על ביטחון הנופשים. עשרות שוטרים מידי משמרת, יהיו כאן גם בחגי תשרי ואנו פועלים במדיניות אכיפה מחמירה, לעבירות של סדר ציבורי, תוך כמובן איזון עם הצורך של הציבור להגיע לבלות וליהנות בכינרת, זאת בכדי לאפשר לכולם להגיע וליהנות מהחופים, להרגיש בטוחים ולדעת שיש מי שפוקח עיין ודואג לסדר ולביטחון האישי שלהם. אין ספק, כי שיתוף הפעולה בין כלל הגופים: רשות הכינרת, איגוד ערים כינרת, משטרת ישראל, הגופים הירוקים והרשויות האזוריות החברות באיגוד ערים כינרת, תורם להצלחה ולמימוש החזון".

בחופשת הקיץ גם הפעילה רשות הכינרת 'שאטל' היסע חינמי לאורך כל חודש אוגוסט שיצא מטבריה, סביב הכינרת וחזרה, בכל שעתיים עגולות, כשירות לנופשים, הפחתה בנסיעות בני הנוער בטרמפים וכן הפחתה בזיהום ובעומס כלי רכב בכבישי סובב כינרת. 'מסבירנים' עברו בין החופים, חילקו שקיות אשפה והסבירו על חשיבות השמירה על הניקיון. בנוסף, ביזמת מועצה אזורית רמת הגולן הוקם מתחם קיץ לנוער, שפעל בשעות הלילה, עם פסיכולוגים ומטפלים, לטובת בני נוער שנקלעו למצוקה. פרויקט הפועל בהצלחה כבר מספר שנים.

חופי איגוד ערים כינרת השקטים: חוקוק צפון, מפרץ אמנון, צאלון, גולן, דוגית, כינר, חלוקים, כורסי, לבנון, גופרה, צינברי, ברניקי ושקמים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.