הדבוראי הצעיר גל גולן מ'מכוורת מרדכי גולן' במושב גילת בנגב משיק בירה דבש חדשה 'BEERA' כשרה לפסח, ללא גלוטן

08 אפר 2019 המחברת/ת:
הדבוראי הצעיר גל גולן מ'מכוורת מרדכי גולן' במושב גילת בנגב משיק בירה דבש חדשה הדבוראי הצעיר גל גולן מ'מכוורת מרדכי גולן' במושב גילת בנגב משיק בירה דבש חדשה

הדבוראי והיזם גל גולן (31), דור שני למשפחת דבוראים, עובד מגיל צעיר עם אביו מרדכי גולן, שהקים את המכוורת המשפחתית במושב גילת בנגב הצפוני. גולן הצעיר, יזם ברוחו, פתח מרכז מבקרים לצד המכוורת- "אוטובוס הדבש  "BEEBAR וכעת החליט לייצר במקביל לדבש, בירה דבש, ומשיק את בירת הבוטיק שמגיעה היישר מהדבוראי- 'בירה דבש BEERA' ללא גלוטן! ומיוצרת במבשלה קטנה לצד המכוורת.

BEERA- בירה עדינה וארומתית על בסיס דבש טבעי המגיע מכוורות 'מכוורת גולן', המוצבות בנקודות מרעה ברחבי הנגב הצפוני והמערבי, הבירה אינה מכילה רכיבי גלוטן, אלא, אורז, קינואה, דבש טבעי, כשות, מים, תה שחור, שמרים ותבלינים. הבירה חזקה במיוחד ומכילה 8 אחוזי אלכוהול, אך מאחר והמתיקות של הדבש דומיננטית,

הדבר אינו מורגש בטעם.

גל גולן דבוראי מכוורת 'מרדכי גולן': "בתקופה האחרונה החלטתי להרים את הכפפה ולפתוח נישה חדשה למכוורת המשפחתית, היה בי דחף עז לפרוץ לכיוון שמכוורות אחרות לא הגיעו אליו, החלטתי לנסות לייצר בירה דבש. התחלתי מניסוי קטן ובמשך כשנה עם צוות מומחים בתחום, שדרגנו את המתכון עד שהגענו לטעם הרצוי. לאט לאט, שדרגנו את הכלים, הקמתי מבשלה קטנה ליד המכוורת, הגדלנו נפחים וכעת שמחים להציג את הבירה. כיאה לבירת בוטיק בעבודת יד, אנחנו משקיעים מאמץ ואהבה רבה בכל בקבוק", אומר גולן ומוסיף "דבש הינו האנטיביוטיקה של הטבע, כעת ניתן לקבל את סגולותיו גם דרך הבירה, כאשר הדבש מגיע היישר מרדייתו בכוורות שלנו, ללא תוספת סוכר מעובד! הבירה מאוד קלה ועדינה, ובנוסף מרגישים את המתיקות של הדבש, הבירה שלנו לא מסוננת, כלומר, ישנם משקעים של השמרים בתחתית הבירה שהם מאוד בריאים ומוסיפים ערך תזונתי מאוד חשוב".

מרדכי גולן, אביו של גל, החל לגדל דבורים עם שחרורו מהצבא בשנת 1982, בראשית הדרך היו לו רק עשר כוורות שהוצבו מאחורי ביתו במושבהם היוו את הבסיס למכוורת, שכיום מונה מאות כוורות המוצבות בנקודות מרעה ברחבי הנגב הצפוני והמערבי, כאשר חלקן משמשות להאבקת גידולים חקלאיים שונים. גל גולן נולד עם האהבה לדבורים וכבר מגיל צעיר התלווה לאביו לעבודת המכוורת. גם שתי האחיות הקטנות של גל, ליטל ורוני עובדת במכוורת ואחראיות על בית האריזה, עם האם ענת. כיום מרדכי ממשיך בניהול המכוורת ומשמש כמנכ"ל BEERA ובנו גל גולן סמנכ"ל BEERA וממשיך להתמיד בקידום פעולות להרחבת המכוורת.

באוטובוס הדבשBEEBAR- ניתן לטעום ממגוון סוגי הדבש: הדרים, אקליפטוס, אשל, חמניות, וכותנה, בימי חמישי ומוצאי שבת הופך מרכז המבקרים למפגש חברתי, עם הגשת בירה דבש החדשה,  כאשר סביב נשמרת אווירת הכוורת.

זאב מידן מנכ"ל מועצת הדבש"מועצת הדבש מברכת את הדבוראי הצעיר והיזם גל גולן, המשמש דוגמא וערך לדבוראים צעירים המעוניינים להיכנס לענף הכה חשוב וקריטי להמשך קיום החקלאות בישראל. מועצת הדבש, שמה לה למטרה לקדם את הדור הבא בענף, וגל גולן בהחלט משמש דוגמא למופת בדרך בה בחר, להשתלב בעבודת המכוורת של אביו, וליצור יזמויות חדשות סביב הדבש הישראלי האיכותי", עוד הוסיף מידן "חשוב לזכור כי ענף הדבש והדבוראות תלוי בתנאי מזג האוויר ומתמודד בשנים האחרונות עם היעלמות של שליש מכמות הדבורים, תופעה היוצרת חשש גדול לעתיד הענף ובעיקר לעתיד האנושות אשר תלוי בהישרדות דבורי הדבש, האחראיות להאבקת 80% מסך הגידולים החקלאיים בעולם".

לרכישת בירה דבש BEERA- ניתן להגיע למבשלת הבירה במכוורת 'מרדכי גולן' במושב גילת.

או דרך אתר WWW.YASBAZZAR.COM  בירה דבש BEERA מאושרת על ידי משרד הבריאות.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.