סיכום יום העיון בנושא תהליכי הכנת מפות לצרכי רישום וחשיבותן

06 ינו 2019 המחברת/ת:

ביום ב' , 31/12/2018, התקיים יום עיון בנושא תהליכי הכנת מפות לצרכי רישום וחשיבותן בבית התנועה הקיבוצית ביוזמת האיחוד החקלאי ומרכז המועצות האזוריות.

מטרת יום העיון היה לערוך הכרות עם הליך הכנת תכניות לצרכי רישום, (תצ"ר), ורישומן בלשכת רישום המקרקעין (טאבו).

תהליך זה מתחייב בכל ישוב שבו חברי האגודה ותושבים בעלי זכויות, מעוניינים שזכויותיהם תהיינה רשומות על שמם בלשכת רישום המקרקעין (טאבו). ההליך זה מחייב הכנת מפות ייחודיות המסדירות את גבולות המגרשים או מתקנות אותן בהתאם לנדרש הן עפ"י המצב התכנוני המאושר, הן עפ"י המציאות בשטח והן עפ"י נוהלי רמ"י.

מאז שהופסקה ההרשאה של "הוועדה המקומית/המחוזית המשותפת לתכניות איחוד וחלוקה מחדש בקרקע חקלאית" שפעלה תחת המרכז לרישום משבצות חקלאיות, נדרשות הועדות המקומיות ונושאי התפקיד בהן להתייחס גם לתצ"רים המוגשים על ידי מודדים שנשכרים על ידי הישובים. בין השאר, כחלק מהכנת תב"ע חדשה האמורה לטפל ביחידה שלישית וכן לייצר זכויות לפיצול מגרשי מגורים מנחלה, נדרשות הועדות המקומיות ומהנדסי הועדות לעסוק גם באישורן של תצ"רים התואמות את אותן תב"עות ומגמה זו רק תלך ותגבר בשל העובדה שישובים רבים מעדכנים את התב"עות שלהם, על מנת להכיל בתוכן את שתי ההחלטות הנ"ל.

בנוסף, נלמדו פתרונות אפשריים להסדרת מצבים ייחודיים של חוסר התאמה בין המצב הפיזי למצב הרישומי כפי שנקבעו ע"י המרכז לרישום משבצות חקלאיות.

יום העיון נפתח בדברי פתיחה של  מילכה כרמל, מרכז המועצות האזוריות.

לאחריו דיבר עו"ד דודו קוכמן, מזכ"ל האיחוד החקלאי, על חשיבות התצ"ר לאור התהליכים שעובר המרחב הכפרי.

מר רונן רגב, מנהל מפ"י הסביר על  המרכז למיפוי ישראל (מפ"י) ותפקידו.

למצגת דבריו של מר רונן רגב

לאחריו נשא דברים מר שמעון ברזני,  סמנכ"ל קדסטר, מפ"י, על חשיבות הרישום

למצגת דבריו של מר שמעון ברזני

מר אבי חליווה, מודד מוסמך- מנהל אגף בכיר מדידות וממ"ג, רמ"י (לשעבר), הרצה על תהליך הכנת תצ"ר והבדיקות לתאימות לתכנית מפורטת.

למצגת דבריו של מר אבי חליווה

שולי אבני, מנהלת יחידת הפרצלציות הארצית, האגף לרישום והסדר מקרקעין, משרד המשפטים, הסבירה על מסלולי רישום מקרקעין ודגשים בהכנת מסמכי רישום.

למצגת דבריה של גב׳ שולי אבני.

וברני גטניו, מודד מוסמך,בורר ומגשר-חברת גטניו ושות' מודדים מוסמכים בע"מ, סיים את פרק ההרצאות בדבריו בנושא פתרונות שונים להסדרת בעיות ופגמים בגבולות רשומים כפי שנקבעו ע"י המרכז לרישום משבצות חקלאיות.

למצגת דבריו של מר ברני גטניו.

יום העיון הסתיים בדיון בפאנל בהשתתפות  עו"ד שלמה ולדמן- משרד אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות', ברני גטניו, מודד- מנכ"ל דהטמפ ואד' ירדן ערמון- מהנדס מועצת חוף השרון בנושא  מפות לצרכי רישום-הלכה למעשה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.