שי באבד: האוצר תומך בצורה חד משמעית בייצוא קנאביס, ואם השר לבט"פ לא מעוניין אז שיגיד ולא ימסמס.

01 אוג 2018 המחברת/ת:

כך נמסר הבוקר בוועדה למאבק בנגעי סמים, שהתכנסה היום (ראשון) לדיון בנושא ייצוא קנאביס רפואי, בהשתתפותו של שי באבד מנכ"ל משרד האוצר, שציין כי עמדתו של האוצר הינה ברורה והיא כן לייצא קנאביס רפואי, וכי הוקצו כל התקציבים הדרושים לטובת העניין, רק השר לביטחון פנים הוא זה שלא מעוניין בקידום התהליך.

יו"ר הוועדה תמר זנדברג הביעה את דאגתה הרבה מאי קידום הנושא לחשיבותו לרבים מאזרחי המדינה בסקטורים השונים מהם האזרחים התעשיינים יזמים מפרנסי משפחות ועוד, מה שנדרש להצלחת הנושא הזה הוא רק רצון טוב לקידומו מצד העמלים במלאכה.

תמר זנדברג יו"ר הוועדה (מרץ) :-

הנושא של ייצוא קנאביס נמצא על שולחננו זה זמן רב, ואני מודאגת מאוד מאי קידום הייצוא לאור חשיבותו הרבה לרבים מהישראלים שנמצאים בקצה השרשת הזו, מהם האזרחים התעשיינים היזמים הפרטיים מפרנסי משפחות ועוד, רצון טוב לקדם ולעשות הוא מה שנדרש להצלחת החלום הזה, וזאת למרות שהחששות של משרד לביטחון פנים קיימים וחיים.

יו"ר הוועדה סיכמה את הדיון ואמרה: "ולכן, אני דורשת מהמשרד לביטחון פנים ומשרד האוצר, לשבת יחדיו ולסכם מתווה שנוכל לקדם להחלטת הממשלה לעבור ולהתחיל להניע את גלגליו של התהליך."

שי באבד (מנכ"ל משרד האוצר) :-

האוצר תומך בצורה חד משמעית בייצוא קנאביס, היו ועדות שונות שעסקו בנושא ייצוא הקנאביס, ועדת באבד ובר סימן טוב, ועדת שמחון ועוד, וכולן עסקו בסוגיה ובהשלכותיה, שמתחילת הדרך המשרד לביטחון פנים הוא שהזהיר מפני זליגת הגידול מהחוות.

אני לא מצליח להבין את השר ארדן, איפה ההתנגדות שלו בעניין ולמה, נדרשנו לתקצב לטובת התהליך כוח אדם ומשאבים ותקצבנו, אבל כשהשר לא רוצה לעשות אז לא עושה. לכן משרד האוצר תומך בצורה חד משמעית בייצוא קנאביס, ואם השר לבט"פ לא מעוניין אז שיגיד לנו ושלא ימסמס, ולא צריך כותרות בעיתונים וכולי.

תקצוב התקנים שהמשרד לביטחון פנים טוען הוא שקר מוחלט, ולגבי כל הזליגה שדובר עליה, תראו לנו כתב אישום אחד שהוצאתם נגד החוות. הטיעונים שאני מחלק רישיונות הם טיעונים שקריים, אני לא זה שמחלק רישיונות. לכן אני פונה לשר ארדן ואומר: אתה לא מתנקם בי, אלא בכל החקלאים ובמדינת ישראל עצמה, שיש לה את הפוטנציאל לייצא ולהרוויח מכל המהלך הזה, ואם אתה לא מעונין אז אל תמסמס.

חה"כ איתן בראשי (המחנה הציוני) :-

הנושא הוצג כבשורה לחקלאים, התנאים הם מאוד קשים וכבדים לקבלת רישיון לעסוק בגידול, ואינני רואה בכלל את מספר החוות מגיע ל- 50 חוות באחד מן הימים, מי שמגדל קנאביס רפואי הוא חקלאי ולא כל אחד שיש לו כסף והון, ישנה לדעתי אחריות ממשלתית כוללת ולא של משרד ממשלתי מסוים.

יואל הדר (משרד לביטחון פנים) :-

הקנאביס שצומח באדמה לא מכריז על עצמו שהוא רפואי או אחר, הוא נגיש לבני נוער ואחרים, ישנה עלייה בשימוש הלא חוקי, ולכן השר מתוקף תפקידו שהוא אמון על בטחון אזרחי ישראל, רוצה להבטיח את בלימת הזליגה שמטרידה אותו שהיא זליגת הקנאביס לבני הנוער בשוק המקומי.

ברגע שמגדילים בצורה דרמטית יותר, נוצר לחץ על כל השרשרת בתהליך זה, לכן אנחנו צריכים להיות שם, ולהבטיח שלא תהיינה השתלטות של עבריינים על חלק מהתהליך. 

לכן, העניין הזה דורש חקיקה שתבוא בתחילת המושב הבא, מושב החורף של הכנסת, ובה ניתן להבטיח מניעת זליגת המוצר לידיים הלא נכונות.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.