שני זני נקטרינה חדשים אוקלמו על ידי חוקרי החברה לפיתוח הגליל ומו"פ צפון!

היום (ראשון, 22.7) החלו במו"פ (מחקר ופיתוח) צפון בקטיף של 2 זנים חדשים ומשודרגים של נקטרינות- זפיר ואורין. מדובר בנקטרינות גדולות במיוחד ובעלות מראה מרשים, עם מוצקות ומתיקות רבה ובעלי חיי מדף ארוכים.

אלקנה בן ישר מנכ"ל מו"פ צפון מציין כי זנים אלו מביאים בשורה כלכלית למגדלים: "מדובר בזנים המבשילים בחודשים יולי-אוגוסט, מדובר בתאריכים בהם קיים מחסור של נקטרינות טריות בשווקים וסיטואציה זו גורמת לעלייה במחיר ושיווק פירות מקירור. כעת, עם כניסת הזנים החדשים ניתן יהיה לספק לאורך כל הקיץ, נקטרינה טרייה, איכותית ומתוקה במחיר סביר".

הזנים שנבחנו על ידי צוותי מהחקר של החברה לפיתוח הגליל וגודלו בחוות הניסוי של מו"פ צפון עברו בדיקות קפדניות במשך מספר שנים ונמצא כי זנים אלו מניבים כמות יבול טובה, פרי איכותי בעל חיי מדף ארוכים ומתיקות ראויה כאשר היתרון המרכזי כאמור הינו בתקופת ההבשלה שתעניק למגדלי זנים אלו יתרון. את הנקטרינות מטפחים ומגדלים במצע קרקע מיוחד של טוף מרום גולן, המותאם לצרכי הגידול ופותח במחלקת המחקר והפיתוח של טוף מרום גולן.

"הזפיר נחשב לזן המניב פרי מעט גדול יותר, זו נקטרינה לבנה ואיכותית מאוד" אומרת גלית רנדל ממו"פ צפון, "היתרון המרכזי של אורין הינו בחיי המדף הארוכים" לדבריה. עוד מציינים בחברה לפיתוח הגליל כי 2 זנים אלו נמצאו כזנים העשירים בקרוטין, ההופך בגוף לוויטמין A, באשלגן, בברזל ובוויטמין C החיוני.

נקטרינה הינה זן של אפרסק שמקורה בסין. שם, גידלו את הפרי במשך למעלה מ 4,000 שנים ,משם הועבר לפרס על ידי אלכסנדר מוקדון ומשם עבר גידולו לאגן הים התיכון ולעולם כולו. פרי הנקטרינה שונה משאר זני האפרסקים בכך שהינו חלק, ללא פלומה על הפרי, ובעל מראה מבריק. בעונת ההבשלה קוטפים את הפרי הבשל מדי כמה ימים.
הפרי נצרך בעיקר טרי, אך מוסיפים אותו לסלטים, בישול, גבינות, מוצרי מאפה וקונדטוריה, סורבה, ריבות וקונפיטורות.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.