כנס דבוראות בינלאומי לחוקרים ומשתלמים מכל העולם התקיים במשרד החקלאות לציון יום הדבורה הבינלאומי שצוין לראשונה בעולם

שר החקלאות אורי  אריאל ומנכל מועצת הדבש זאב מידן שר החקלאות אורי אריאל ומנכל מועצת הדבש זאב מידן צילום- מועצת הדבש

במסגרת אירועי יום הדבורה הבינלאומי, קיימו במשרד החקלאות, כנס דבוראות בינלאומי לחוקרים ומשתלמים מכל העולם. בכנס השתתפו: שר החקלאות אורי אריאל, מנכ"ל משרד החקלאות שלמה בן אליהו, יעקב פולג מנהל 'סינדקו' שהפיק את הכנס, מנכ"ל מועצת הדבש זאב מידן, נציגים דיפלומטיים, דבוראים, חוקרים ומשתלמים מכל העולם.

במסגרת הכנס הוצגה תערוכה של מועצת הדבש, בה צילומים שצולמו ברחבי הארץ, ומביאים את הפנים הרבות של ענף הדבש והדבוראות בישראל.

שר החקלאות אורי אריאל אמר בכנס: "הדבורים נחשבות חיוניות בהליך גידול המזון. אני קורא לציבור, כל אחד בגינתו, לטעת עצים צופניים, עצים שנותנים צוף ומטיבים עם הדבורים. יום הדבורה שמח!".

בדצמבר האחרון סקרה העצרת הכללית של האו"ם, את חשיבותה של הדבורה להמשך קיום החקלאות בעולם, וקראה בהחלטתה לכל המדינות, ארגונים אזרחיים וגופים בינלאומיים, לציין את יום הדבורה העולמי, באמצעות חינוך ופעולות להעלאת מודעות לחשיבות השמירה על הדבורה מפני היכחדות, ותרומתה בהאבקת גידולים חקלאיים.

לא בכדי, הזהיר פרופ' אלברט אינשטיין, כבר לפני 60 שנים, באומרו: "אם ייעלמו הדבורים, יוותרו למין האנושי רק 4 שנות קיום".

בכל העולם מתמודדים עם תופעת היעלמות של שליש מכמות הדבורים היוצרת חשש לחיסול גידולי מזון ונזק לענפי הקוסמטיקה, הבריאות והטקסטיל. הסיבה העיקרית הנחקרת - הינה התמעטות הצוף-מזון הדבורים, עקב התרחבות שטחי הערים, הבטון והנדל"ן שצמצמו את האזורים החקלאיים.

מועצת הדבש מקדמת בסיוע משרד החקלאות, מחקרים להתמודדות עם תופעת היעלמות הדבורים ומציאת פתרונות למיגורה וכן מקדמת פרויקט ארצי לנטיעות צופניות, בשיתוף הקרן הקיימת לישראל וארגון הדבוראים, במטרה לתת מענה לצמצום צמחי הצוף, ובכך ולאפשר מזון לדבורים להמשך קיומן.

זאב מידן מנכ"ל מועצת הדבש: "החלטת האו"ם לשמירה על דבורת הדבש מצביעה מעל הכל על החשיבות העליונה של תרומת דבורת הדבש לחקלאות ולביטחון המזון בעולם. אנו תקווה כי יום זה יביא להעלאת המודעות לצורך בשמירת ענף הדבורים, וההאבקה הנחוץ להמשך קיום ענף חקלאות יציב למען ביטחון המזון בישראל".

נתוני מועצת הדבש לכבוד יום הדבורה הבינלאומי:

  • כיום פועלים בישראל כ- 510 דבוראים המטפלים ב- 110,000 כוורות, מתוכן מוצבות 80,000 כוורות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה
  • בארץ תורמת דבורת הדבש באמצעות האבקת הגידולים לתל"ג החקלאי בישראל כ-3 מיליארד שקלים בשנה
  • צריכת הדבש בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ- 4,500 טון דבש
  • ייצור הדבש המקומי עומד על לממוצע רב שנתי של כ-3,500 טון
  • ערך האבקת הדבורים בארצות הברית עומד על יותר מ- 14 מיליארד דולר בשנה ובעולם כולו על כ- 215 מיליארד דולר
  • ארגון המזון והחקלאות של האו"ם מציין, כי 71 מבין 100 היבולים האחראים לכ- 90% מכלל המזון לבני אדם בעולם, מופרים על ידי דבורים

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.