שיירת המחאה של חקלאי הגליל: "להילחם בטרור החקלאי"

במחאה על התמשכות מקרי טרור חקלאית יצאה ערב החג שיירת משאיות מהגליל למסע בכבישי הארץ ועליהן כלי החקלאות הגדולים שהוצתו . השיירה חלפה בבתיהם של השרים כחלון, ארדן ואריאל,
עברה בכיכר רבין בתל אביב, ועל פני משכן הכנסת בירושלים

בעוד כולם נערכו לארוחת החג, עמלו חקלאים בגליל, בכיבוי ההצתה של כלים כבדים והערכת הנזקים. ההצתה הינה המשך עגום לפעולות הטרור החקלאי -לאומי שהשתלט על אזור הגליל העליון ועל המדינה.
החקלאים הזועמים מהגליל העליון , החליטו לצאת בערב חג הפסח, בשיירת משאיות ,למפגן מחאה כנגד כאוזלת ידה של ממשלת ישראל במלחמה נגד הפשיעה והטרור החקלאי. חברת ג"ג (גליל גולן) של 'החברה לפיתוח הגליל' – המספקת כלים גדולים לישובים וחוות חקלאיות, שקומביין ומקצרה ענקית בבעלותה, בשווי כשלושה מיליון שקלים- שהוצתו.

שיירת המשאיות של חברת "קואופרטיב הגליל העליון" נסעה מהגליל, ועצרה במספר תחנות – בחיפה מול ביתו של השר האוצר משה כחלון, בכיכר רבין בתל אביב, בביתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן בסביון , לביתו של שר החקלאות אורי אוריאל ביישוב כפר אדומים, ואל ביתו של שר החקלאות אורי אריאל ובסיום הגיעה השיירה למשכן הכנסת בירושלים.

למשאיות הוצמדו שלטים שעליהם נכתב: "שרי האוצר והחקלאות די לטרור החקלאי". החקלאים הסבירו כי הטרור הלאומי אינו רק איום מבחוץ, הוא מתרחש גם בתוך המדינה וכי הם דורשים עשייה ממשית למיגור התופעה וקבלת לסיוע מצד משרדי הממשלה להתמודדות עם הנזקים. החקלאים קראו לממשלה לפעול לנוכח "אירועי הטרור החקלאי והלאומי הפוקדים את החקלאים ברחבי הארץ מדי יום".

אורי דורמן יו"ר החברה לפיתוח הגליל אמר: "אנו מסרבים לקבל בכניעה את הטרור החקלאי שגורם לנזקים בעשרות מיליוני שקלים לחקלאים בכל רחבי הארץ. ההצתה האחרונה לפני החג, הינה השלישית במספר שפוקדת את ג"ג במהלך שלוש השנים האחרונות. אנו דורשים מממשלת ישראל לפעול למיגור התופעה, לסייע לחקלאים להתמודד אתה ולשים סוף לטרור החקלאי".

יו"ר התנועה הקיבוצית ניר מאיר הביע הזדהות עם החקלאים וקרא אף הוא לממשלה לפעול בנושא. "התנועה קיבוצית מתקוממת לנוכח אוזלת היד של ממשלת ישראל במאבקה בטרור החקלאי", אמר. לא ניכנע לפרוטקשן, נאבק עד שננצח את התופעה - כרגיל".

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) הביע תמיכה במאבק החקלאים ואמר: "הפשיעה חקלאית הופכת לטרור לאומני. אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לזמן קבינט מיוחד בראשותו, כדי לדון בסכנה לביטחונה ועתידה של המדינה. מדובר באיום אסטרטגי שמביא לנטישת החקלאות ,נטישת אדמות ואף מכירת אדמות לגורמים זרים. הממשלה מחסלת את החקלאות עם ייבוא פרוע, קשיים עם עובדים זרים ולא שומרת על החקלאים אפילו מול אלו הפוגעים בה בזדון. הממשלה הופכת את החקלאות לא רק למקצוע לא כדאי, אלא למקצוע ממש מסוכן. אם המדינה לא תקבל החלטות דרמטיות - לא יהיה מנוס ממרד של חקלאים".

גיורא זלץ ראש המועצה האזורית הגליל העליון הודה בסיום המסע לאלפי הישראלים שתמכו בחקלאים לאורך הדרך ואמר: "קריאתנו לממשלת ישראל היא לעצור את הטרור החקלאי שקיים בצפון ובדרום". לדבריו, החקלאים "מצפים לאמירה ברורה של הממשלה, מגובה בתקציב משמעותי, שיהווה פיצוי לחקלאים על הנזק שנגרם, וכדי שיוכלו לחזור מיד לעבודה - זהו המסר הנכון לכנופיות הפשע שפועלות בלא חשש והפרעה".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.