מגדלי הבקר חוזרים הביתה

25 אפר 2021 המחברת/ת:

ארגון מגדלי הבקר לבשר ערך בשבוע שעבר את הכנס השנתי, במסגרתו המגדלים שחברים בארגון בחרו נציגים לוועדות השונות ולמועצת הארגון, חלקו ושיתפו ידע ומידע בניהם, לקחו חלק בהרצאתו של כתב חדשות 12 בצפון גיא ורון על הפשיעה החקלאית, וחלקם אף נפגש זו הפעם הראשונה עם צוות הניהול שמוביל בימים אלה את הארגון, והתחלף ממש לאחרונה.

על הכנס פרסו חסות חברת 'צמח תערובות' ובארגון הופתעו מכמות המגדלים שנכחו באירוע, שנחשבה גדולה באופן משמעותי משנים עברו. המגדלים מעידים על לא מעט בוקרים שבחרו לחזור לשורות אמב"ל לאחר שהתנהלו באופן עצמאי, בעקבות חידוש הפעילות. צוות אמב"ל ובראשם יו"ר הארגון, יחיעם אלטשולר והמנכ"ל הנכנס, עו"ד יהונתן הירשפלד עומלים מזה כמה חודשים להשבת הבוקרים בעזרת לא מעט ביקורים בשטח, מלווים בגורמים רגולטוריים ואנשי מפתח ברשויות הרלוונטיות, תוך הבנה של צורכיהם והקשיים הנקודתיים בהם כל אחד נתקל. 

"יש כאן התפתחות מאוד חיובית לטובת הענף",  אומר חיים דיין, מנכ"ל אמב"ל לשעבר, "בענף בעל חשיבות ועדיפות לאומית גבוהה כל כך חשוב להיות מיוצגים ע"י אנשים מתאימים. אכן רואים חזרה משמחת של הרבה מגדלים לארגון, ובסופו של דבר הצוות אמב"ל ייבחן במבחן התוצאה. אבל המגדלים תמיד רוצים תמורה לאגרה, ונראה שהצוות הנוכחי מוביל תהליך נכון ומבין זאת, כך שהם מסוגלים לתת את התמורה. הצוות יורד לשטח ולומד את בעיות המגדלים דרך הבוקרים עצמם, כך הם יידעו לפעול בווליום הנכון ולהעמיד את פתרון הבעיות הללו בחשיבות עליונה" מוסיף חיים.

זו הפעם הראשונה בה המנכ"ל הנבחר באמב"ל אינו בן הארגון שצמח מתוכו במהלך השנים, אלא בחירה על בסיס ועדת איתור שחיפשה גורם מקצועי המסוגל להוביל את הארגון למחוזות חדשים. מינויו של עו"ד יהונתן הירשפלד הוא תולדה של ההבנה שבכדי להגן ולשפר את רווחתם של חברי הארגון, האיש שעומד בחזית לא בהכרח צריך להיות בוקר, אלא אדם בעל תפישה וניסיון ניהוליים שיחבר בין השטח לניסיון בייצוג וקידום אל מול המסדרונות הממשלתיים. 

עו"ד יהונתן הירשפלד, מנכ"ל אמב"ל: "המפגש עם המגדלים, גם כאן וגם בשטח הוא הדרך האופטימלית להבין ולהציף את הבעיות והצרכים היום-יומיים שלהם. בימים בהם אנחנו חווים חוסר יציבות שלטונית ומגיפה שדועכת אך עדיין מותירה חותם על הענף, הארגון עומד בפני אתגרים רבים. אני מאמין שניתן וצריך לחזק את החותם של אמב"ל ואת רווחתם של המגדלים, זהו צורך לאומי ופעילות הארגון תמשיך לחתור לכך במספר אספקטים במקביל. בהזדמנות זו, אני מבקש להודות לקודמי בתפקיד עמרי שרון על חפיפה יסודית ומקצועית, ליו"ר הארגון יחיעם אלטשולר ולחברי המועצה שלוקחים חלק פעיל בקידום הארגון והובלתו".

דני ברץ, מנהל השיווק בקבוצת 'צמח תערובות' אומר: "מגדלי עדרי הבקר לבשר הם מעמודי התווך של החקלאות הישראלית. הצוותים המקצועיים ב'צמח תערובות' מלווים את המגדלים מזה עשור, בפיתוח מוצרים ייעודיים המותאמים לאופי בעלי החיים המקומיים, ולתנאי האקלים המשתנים והלא פשוטים . מתן החסות לכנס זה ופעילויות מקצועיות נוספות בכלל ענפי בעלי החיים, הינן חלק מפעילות ומעורבות המפעל בענפי הגידול השונים. אין ספק כי בשר בקר ישראלי הוא טרי וטעים יותר, בריא יותר וציוני הרבה יותר. בצמח תערובות נמשיך לתמוך ולקדם את הענף והמגדלים גם בשנים הבאות".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.