⁨משרד החקלאות: סוכלה הברחה של 9,000 ביצים מהרשות הפלסטינית⁩

15 נוב 2020 המחברת/ת:

בשעת לילה מאוחרת, מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר בשיתוף שוטרי מחוז ירושלים, חשפו ניסיון הברחה של כ-9,000 ביצים המהוות סכנה לבריאות הציבור משטחי הרשות הפלסטינית אל שטחי ישראל. על אף שמדובר בביצים שאינן ראויות למאכל, כל הביצים שהוברחו יועדו לשיווק בירושלים.

פעילות לילית נוספת של מפקחי משרד החקלאות יחד עם שוטרי מחוז ירושלים הסתיימה בהצלחה! במהלך הלילה, זיהו המפקחים משאית חשודה שחצתה את מחסום המנהרות. עם עצירת המשאית, עלו המפקחים ובדקו את תא המטען. על פניו, המשאית הייתה ריקה ממטען. לאחר בדיקה מעמיקה בתוך המשאית, להפתעת המפקחים התגלתה דופן כפולה, כאשר מאחוריה עשרות ארגזים מלאים בביצים ללא כל הדפס, במטרה שלא לעורר חשד. 9,000 הביצים שנמצאו היו ללא חותמת, המעידה על תקינות הביצים, והובלו ללא קירור. משמע, מדובר בביצים שצריכתן מהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור. בעקבות כך, החשוד, תושב ירושלים, בשנות ה-30 לחייו הועבר לחקירה, ונגדו נפתחו הליכים משפטיים. כמו גם, לנוכח הסכנה לבריאות הציבור, כל הביצים הושמדו.

משרד החקלאות אוסר על שיווק ביצים ללא פיקוח וטרינרי, כיוון שמדובר במוצר מן החי, הרגיש מבחינה בריאותית, במיוחד כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה ועל תנאי הובלה העומדים בדרישות השירותים הווטרינריים, בדומה למקרה המדובר. ביצים שאינן מוחזקות בתנאים המתאימים, ואינן עומדות בדרישות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, מעלות את הסיכון לתחלואה, וקיים סיכון ממשי לבריאות הציבור. על כן, במשרד החקלאות מדגישים כי יש לצרוך ביצים בנקודות מכירה מוכרות ומסודרות, כאשר הן חתומות וארוזות כנדרש בלבד.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.