מו"פ צפון במכון המחקר מיגל אירח את בכירי המפ"ק בקק"ל להצגת פעילותו הענפה והחיונית לפיתוח ענף החקלאות ביצירת יתרון כלכלי לחקלאי הגליל והגולן

19 אוג 2020 המחברת/ת:
מופ צפון במכון המחקר מיגל אירח את בכירי המפק בקקל להצגת פעילותו הענפה והחיונית לפיתוח ענף החקלאות מופ צפון במכון המחקר מיגל אירח את בכירי המפק בקקל להצגת פעילותו הענפה והחיונית לפיתוח ענף החקלאות

כחלק מסיורי השטח של בכירי מפ"ק (מפעלי פיתוח קרקע) בקק"ל, לאורך חודש אוגוסט במרכזי המחקר והפיתוח החקלאיים הפריפריאליים, אירח מו"פ צפון, במכון המחקר מיגל של החברה לפיתוח הגליל את בכירי הנהלת המפ"ק בקק"ל- ירון אוחיון מנהל מפ"ק, ד"ר עמרי בונה מנהל מרחב צפון, דורון בוחבוט עוזר מנהל מפ"ק, גלעד אוסטרובסקי מנהל אגף ייעור, דורית חבני  מנהלת אגף התקשרויות, אפי נעים מנהל אזור החולה מרחב צפון ומיקי קפלן.

קק"ל ומשרד החקלאות הינם הגופים המממנים העיקריים של פעילות המו"פים החקלאיים הפריפריאליים והסיור התקיים במטרה לפרוש בפני בכירי המפ"ק בקק"ל את מכלול העשייה, להתרשם ולהעריך את תרומת המו"פ לכלכלת חקלאי הגליל והאזור. היה זה גם ביקורו הראשון במו"פ צפון, של שאול צבן, עם מינויו לתפקיד מפקח על המו"פים החקלאיים הפריפריאליים מטעם קק"ל עם זכיתה של חברת "צנובר" במכרז לתפקיד זה.

הביקור נערך בחוות המטעים בעמק החולה, של החברה החקלאית בגליל העליון, המופעלת על ידי מו"פ צפון. חיה רק-יהלום, מנהלת מו"פ צפון נתנה סקירה על הפעילות העצומה של המו"פ, החוקרים ד"ר ליאור רובינוביץ וד"ר אביב אשר, נתנו סקירה על מחקר אקלום זני קינואה, המלא חלבונים ונחשב ל'סופר פוד', כגידול חדש בישראל למאכל לאדם ולבעלי חיים. גלית רדל נתנה סקירה על פרויקט האינטרודוקציות, כולל תצוגה של זני פירות שאוקלמו במו"פ צפון ויעברו בהמשך לגידול לחקלאי האזור. בהמשך התקיים סיור בחלקות המודל בחוות הניסיונות, והוצג פרויקט המים הגיאותרמיים, החמים, המגיעים מתחת לפני האדמה ומאפשרים גידולי פירות המקדימים את עונתם. בנוסף, נתן ד"ר ליאור רובינוביץ, סקירה על פרויקט אמצעים להתמודדות עם קרה וצינה בגידול אבוקדו בגליל העליון.

חיה רק-יהלום, מנהלת מו"פ צפון אומרת: "שמחנו מאד לארח את ירון אוחיון מנהל מפ"ק וצוותו המקצועי, שהתפנו והגיעו להתרשם מהפעילות הרחבה של מו"פ צפון. פעילות המחקר החקלאי חשובה לעין ערוך לקיום וקידום החקלאות, המהווה את מקור ההכנסה העיקרי בצפון הארץ. בימים אלו, בעידן פוסט קורונה, ברורה לכולם חשיבות ביטחון המזון והיציבות החקלאית, גם בצורך בהתמודדות עם שינויי מדיניות ופתיחת ייבוא לתוצרת חקלאית טרייה מחו"ל, מצב המביא את החקלאים להתמודדות קשה נוספת וכן בעידן של שינויי אקלים קיצוניים, חשיבות המחקר החקלאי איננה מוטלת בספק. העבודה הנרחבת והמוצלחת המתבצעת במו"פ צפון שהינה בעלת הישגים רבי שנים ואתגרים לא פשוטים, חשובה, מביאה פתרונות אגרוטכניים ואקולוגיים, מביאה חדשנות ומסייעת להתמודד עם סוגיות העולות מהשטח. העבודה מתבצעת על ידי חוקרים מקומיים המחוברים לצפון. המו"פ פועל בתוך מכון המחקר מיגל, כך שסביבת העבודה שלנו אקדמית ומעודדת מצוינות מחקרית. אנו גם פועלים בשיתופי פעולה עם גופים נוספים- משרד החקלאות, מכון וולקני, מועצות הייצור בכלל ובפרט מועצת הצמחים, הפקולטה לחקלאות, מו"פים אחרים וגופים אחרים ברמה מקומית וארצית. אנחנו יודעים, כי קק"ל שנמצאת לצדנו תמשיך לתמוך בעבודה חשובה זו ויחד נתרום לפרנסתם של תושבי אזור הצפון החקלאים".

אורי דורמן, יו"ר החברה לפיתוח הגליל ויו"ר מכון המחקר מיגל אומר: "לפעילות המו"פ האזורי החקלאי ישנה תרומה גדולה לחקלאות באזורים הפריפריאליים של מדינת ישראל בכלל ולמו"פ צפון בפרט. ההשתתפות רבת השנים של קק"ל בתקציב של המו"פים האזוריים בעלת משמעות אסטרטגית המאפשרת לפתח טכנולוגיות חדשות פורצות דרך, לפתח גידולים וזנים חדשים ולהוביל את החדשנות החקלאית במדינת ישראל. בנוסף, ההשקעה של קק"ל בתשתיות לטובת קידום ופיתוח המחקר והחדשנות המדעית בעלת תרומה דרמטית לצמיחה הכלכלית ולצמיחה הדמוגרפית של אזור הגליל העליון והגליל המזרחי". 

במפגש השתתפו עוד- דוד זיגדון מנכ"ל מכון המחקר מיגל, עמוס לוין סמנכ"ל פיתוח חקלאות בחברה לפיתוח הגליל, רינה גרינברג מפיתוח הגליל, עפר ברנע ואודי שגיא מהחברה לחקלאות גליל עליון, חוקרי מו"פ צפון וצוות חוות המטעים.

 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.