אלפי מבקרים הגיעו היום 12.2 לפתיחת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל, המתקיימת במו"פ ערבה תיכונה וצפונית

12 פבר 2020 המחברת/ת:
‎⁨אופיר הבר מהוד השרון ונילי גודפלד מחצבה חניכים באדם ואדמה בערבה התיכונה מצדיעים לחקלאות הישראלית בביתן חברת חישתיל⁩ ‎⁨אופיר הבר מהוד השרון ונילי גודפלד מחצבה חניכים באדם ואדמה בערבה התיכונה מצדיעים לחקלאות הישראלית בביתן חברת חישתיל⁩

בתערוכה המשתרעת על פני 15 דונם, מציגות מעל 150 חברות מהארץ והעולם, את החידושים העדכניים ביותר בתחום החקלאות, הרכב, המיכון, החשמל הסולארי, שיטות חיסכון במים, זנים חדשים של ירקות ועוד.

ד"ר אייל בלום, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה אמר: "חקלאי הערבה ממשיכים להצעיד את הקידמה והחדשנות של החקלאות הישראלית. אנו גאים לארח בתערוכה חברות ויזמים פורצי דרך בתחום החקלאות, לצד החקלאים שלנו, המייצרים את היבולים האיכותיים ביותר לייצוא ברחבי העולם. ישראל הפכה עם השנים לא רק למעצמה חקלאית, אלא גם למעצמה טכנולוגית בתחום החקלאות. על הממשלה הבאה יהיה לדאוג להמשכה של חקלאות משגשגת, בעיקר על גבול ירדן ובמיוחד לחקלאים שלנו מצופר שאדמותיהם במובלעת צופר הוחזרו לממלכת ירדן. עד כה קיבלנו מימון להכשרת השטחים החלופיים ואנו עדיין ממתינים למימון הקמת חממות חדשות לפרנסתם. לצערי את העונה הבאה כבר לא יספיקו לשתול. כמו כן, חובה, כאן בלב המדבר, פתרון דחוף לנושא המים המליחים לשתייה וחקלאות" אמר ד"ר בלום.

בתערוכה ביקרו גם מספר פוליטיקאים ושגרירים וכן התקיים כנס מקצועי ודיון על גידול וייצוא קנאביס רפואי מישראל. היכולות המקצועיות והאקלים המתאים בערבה ותמיכה של חוקרי מו"פ ערבה תיכונה וצפונית יאפשרו למשקים להחליף גידולים מסורתיים בגידול קנאביס רפואי לייצוא.

בנוסף, במסגרת התערוכה, הוענקו מלגות למחקר בתחום החקלאות לסטודנטים מצטיינים מקרן המלגות על שם יאיר גוראון ז"ל, על ידי בנו, רן גוראון מנכ"ל חברת פלאפון, YES ובזק בינלאומי ובני משפחת גוראון.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.