מועצת הדבש: מאות כוורות דבורים נסחפו בהצפות באזור כביש החוף ונהרסו כליל!

09 ינו 2020 המחברת/ת:
נזקים כבדים לכוורות עקב השטפונות נזקים כבדים לכוורות עקב השטפונות צילום- שחר אשורי מועצת הדבש

הדבוראים ברחבי הארץ נערכו מבעוד מועד לסערה הצפויה, הידקו את גגות הכוורות וחזקו אותן לנקודות ההצבה, בעזרת סוגרים מיוחדים כבדי משקל, אך כל זאת לא עזר, המשקעים הרבים וההצפות באזור הנחלים הסמוכים לכביש החוף, ביניהם נחל דליה, סחפו מאות כוורות דבורים, שנהרסו כליל.

ניצן למדני דבוראי ממושב כפר חיים: "גם באירוע ההצפות הקודם, ובזה הנוכחי היום, עמיתי הדבוראים ואני, עומדים חסרי אונים לנוכח הנזק העצום שנגרם לכוורות עקב ההצפות. מאות כוורות נסחפו עם הזרמים עקב הגשמים הרבים, הכוורות נשברו ונהרסו כליל, את רובן לא מצאנו כלל והדבורים מתו, זה מחזה קשה ביותר ויש לכך השלכות מאוד כבדות. כל השנה אנו עובדים קשה וברגע אחד נהרס עמלנו, מדובר באובדן הכנסה שלא נוכל להשיבו, בנזק עצום של מאות אלפי שקלים והרס שלא ניתן לשקם".

זאב מידן מנכ"ל מועצת הדבש: "הרס מאות הכוורות ותמותת הדבורים בעונה זו הינה קריטית במיוחד ותפגע בהאבקת הגידולים החקלאיים, שכן הדבוראים נקראים על ידי החקלאים להציב את הכוורות, במטעי הפרי ובשדות החקלאיים,  על פי פריחת גידולי החקלאות, וכעת בעיקר טרום פריחת השקד. אין ספק כי באביב ובקיץ הקרוב, נרגיש את הפגיעה גם בתפוקת הדבש" אומר מידן ומוסיף: "חשוב לזכור כי בארץ ובעולם אנו ממשיכים להתמודד עם תופעת היעלמות הדבורים. דבורת הדבש הינה המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים, ערך האבקת הדבורים לתל"ג החקלאי בישראל עומד על כ- 2.5 מיליארד שקלים בשנה".

מועצת הדבש תפנה לקנ"ט ולמשרדי הממשלה, לבדיקת סיוע לדבוראים עקב הנזקים הכבדים.

 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.