משרד החקלאות מודיע: איסור דיג בים התיכון של דקרים הוא עד סוף חודש יוני

17 יונ 2019 המחברת/ת:
משרד החקלאות מודיע: איסור דיג בים התיכון של דקרים הוא עד סוף חודש יוני מאת LASZLO ILYES from Cleveland, Ohio, USA - Flickr, CC BY 2.0, קישור

לנוכח החשיבות לאיסור הדיג עבור משאב הדגה, פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים ימשיכו לאכוף הנחיה זו בכל הארץ

אגף הדיג במשרד החקלאות והיחידה הימית ברשות הטבע והגנים מודיעים לציבור הדייגים כי חל איסור לדוג דגים מתת משפחת הדקרים עד לסוף חודש יוני (30.6.2019). כל זאת במטרה להבטיח, עד כמה שניתן, את השלמת תהליך ההתרבות התקין והסדיר של הדגים הללו למען שמירה על משאב הדגה בים, ובפרט על תת משפחה זו של דגים, המתקבצת בתקופה זו לטובת הרבייה. יתרה מכך, פגיעה בדקרים בתקופה זו תהווה פגיעה משמעותית בדור הבא של דגים חשובים אלה החיים לאורך חופי ישראל.

בהתאם לסעיף 13 לפקודת הדיג הודיע אתמול פקיד הדיג הראשי והממונה על המחוז במשרד החקלאות, כי חל איסור לדוג דקרים החל מאתמול 12.06.19 ועד לתאריך 30.06.19. יודגש כי על אף שנעשה פרסום מוטעה של איסור דיג דקרים בתחילת חודש יוני, הרי שאתמול תוקנה הטעות ופורסם איסור מחודש על דיג בים התיכון של תת משפחת הדקרים (מודעה שפורסמה ברשומות).

ככלל, מדי שנה אגף הדיג במשרד החקלאות מכריז על תקופת איסור הדיג על שיטותיו השונות בכנרת ובים התיכון  בהתאם לתזמון עונת הרבייה. כל זאת במטרה להבטיח, עד כמה שניתן, את השלמת תהליך ההתרבות התקין והסדיר של הדגים למען שמירה על משאב הדגה בים. במשרדים מוסיפים וקוראים לדייגים לשמור על הנחיית מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות, אשר מהווה אינטרס משותף הן לדייגים והן לכל מי שבית הגידול הימי חשוב לו.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.