מבריח ביצים סדרתי נידון ל-7 חודשי מאסר ולקנס בסך 45,000 ₪

26 מאי 2019 המחברת/ת:
הברחות ביצים הברחות ביצים

בית משפט השלום בחיפה הרשיע עבריין בגין רצף מעשים העלולים להפיץ מחלות ולסכן את הציבור, ובתוך כך הברחת ביצים ושיווקן, וגזר עליו 7 חודשי מאסר בפועל, קנסות כספיים על סך כולל של 45,000 ₪, והתחייבות כספית לא לחזור על עבירות אלו בסך 50,000 ₪. על פי החלטת בית המשפט, המאסר ירוצה בדרך של עבודות שירות. מדובר בהרשעה שלישית של הנאשם באותו הנושא, ובהתאמה, גם העונש הוא מהחמורים שנגזרו על עברייני הברחות מזון. על פי רוב, עונשי בתי המשפט בעבירות דומות מסתכמים בקנסות בלבד ובמאסרים על תנאי.

תחילתו של הסיפור הוא לפני כשנתיים וחצי כאשר נתפס לראשונה מוחמד עמשה, בשנות ה- 40 לחייו, בגין הובלת ביצים, שאינן מוחתמות או בעלות תעודת משלוח, החזקתן ושיווקן, באופן המסכן את בריאות הציבור. אולם, מסתבר שהפעם ההיא לא הרתיעה אותו ולאחר כשנה נתפס בשנית באותה עבירה. ולאחר מכן, פחות מחודש נתפס גם בשלישית וברביעית על ידי מפקחי היחידה לאכיפה ולחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות.

על פי כתב האישום שהגיש משרד החקלאות נתפס עמשה בהברחה של מעל 4,500 ביצים בכל פעם. הביצים לא מפוקחות בהתאם להנחיות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות – לא היו ארוזות כנדרש, לא מוינו בתחנת מיון, לא סומנו בתאריך אחרון לשיווק ולא הוחתמו בחותמת של תחנת מיון מורשית לשיווקן. כמו כן, הביצים הובלו ללא תעודת משלוח של המועצה לענף הלול להובלתן. מחקירת הנאשם עלה כי הוא התכוון לשווק ולהפיץ את הביצים בצפון הארץ.

משרד החקלאות חוזר ומדגיש כי כאשר ביצים לא מוחזקות בתנאים מתאימים, עולה הסיכון לתחלואה בחיידק הסלמונלה ועל כן קיים סיכון ממשי לבריאות הציבור. בדומה לכך, גם העדר מיון מבוקר ותהליך הוצאת ביצים סדוקות שבורות, כתמי דם, עובש וכן חוסר שמירה על טמפרטורה אחידה מאפשרים את התפתחות החיידק ומהווים סכנה בריאותית לציבור.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.