Make Arava Great!

14 מרס 2019 המחברת/ת:

לרגל יום המדע הלאומי יחנך בערבה התיכונה, מרכז המייקרים, הקהילתי הראשון בארץ ליזמות חקלאית בהשקעה של כ-4 מיליון שקלים, בתחנת המחקר, מו"פ ערבה תיכונה וצפונית בחצבה.

המרכז יהווה מרחב חלוצי ליצירת טכנולוגיה חקלאית לעידוד חקר, גילוי ופעילות חינוכית. תכנון הפרויקט והקמתו נתרמו על ידי שותפות "ביחד" ערבה-אוסטרליה בסוכנות היהודית, מבנה המדעים הוקם בסיוע תורמים מקק"ל אוסטרליה, ורכישת הציוד בסיוע קרן יק"א בישראל.

ד"ר עודד קינן, מנהל "חממת הערבה" ללימודי מדע, חקלאות וסביבה בערבה התיכונה ויוזם הקמת המרכז אומר: "מרחב 'Make Arava' יכיל את כל מה שצריך אדם על מנת להפוך ללומד עצמאי, לחוקר וליזם. מרחב ה'עשיינות' מהווה בסיס למהפכה הטכנולוגית המשנה את פני עולמינו, מתחבר לערכי הקהילה, השותפות והעזרה ההדדית ומסייע לכל אחד למצות את הפוטנציאל הטמון בו".

עוד מציין קינן, כי מתחם המייקרים יהווה פלטפורמה עבור יוצרים וחוקרים עצמאיים ולפיתוח 'חקלאות מדייקת', מוצרי פוד-טק ואגרי-טק וכן לפעילות חינוכית-לימודית. מבנה המרכז המדעי יכיל ציוד טכנולוגי מתקדם, כדוגמת מדפסות תלת ממד, מערכות יצור דיגיטלי וסדנאות פבריקציה.

בנוסף, יכלול המרכז גם מעבדות לביולוגיה מולקולרית, כלי אנליזה, בקרת תהליכים ביולוגיים ומכשור נוסף אשר פותח דלת לשיתוף פעולה מדעי של יצירתיות, יזמות, מחקר ויישום.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.