מחסור בבצל: סוחרים מחזיקים כמויות בצל גדולות בקירור ולא מעבירים אותם לשוק מתוך רצון לקבל מחיר מופרז לבצל מהצרכנים

בימים האחרונים מחירי הבצל עולים בצורה קיצונית ולא בצדק! ישנן כמויות בצל מספיקות במחסנים של סוחרי הבצל, ביניהם גם חקלאים גדולים המגדלים בצל ו"משחררים" את כמויות הבצל בצורה מדודה וקטנה על מנת לקבל מחירים מופרזים עבור הבצל. בעקבות כך, פתח משרד החקלאות את האפשרות לייבוא בצל מהעולם באופן בלתי מוגבל על מנת לאלץ את הסוחרים להוציא את הסחורה מהמחסנים במחיר סביר ולהביא למחיר סביר לצרכן. ברם, יש סיכוי קטן להצלחת פתיחת השוק לייבוא לאור המחסור הקיים באירופה בבצל.

הולנד היא ספקית בצל משמעותית, המייצאת למדינות רבות, ביניהן גם לישראל. אך היבואנים שניסו בימים האחרונים לייבא לישראל בצל מהולנד, נתקלו במחסור חמור גם שם. המחסור בהולנד כה חמור עד כי גם היא עצמה נאלצת לייבא בצל מבחוץ לצורך צריכה מקומית. המחסור בהולנד מוסבר בבצורת קשה והעדר גשמים שהיו במדינה, והביאו ליבול נמוך. הבצורת הקשה פגעה בכל אירופה, וברוב מדינות היבשת קיים מחסור בבצל.

אכן, גם בישראל כמות היבול של הבצל קטנה בעקבות וירוס "הלבנת הקש" ופגעי מזג האוויר, ברם, אין זה מצדיק את המצב הנוכחי של שליטה בהזרמת הבצל מהמחסנים לשוק ופגיעה בצרכנים. המחיר הסיטוני "הרגיל" בעונה זו לבצל בישראל עומד על 3-2.5 ₪ לק"ג, אך עתה המחיר הסיטוני עולה מיום ליום. בשבוע שעבר עמד המחיר הסיטוני על 4.7 ₪, ובתחילת השבוע עלה ל- 5.2 ₪ לק"ג, אתמול עלה עוד ל- 5.6 ₪ ואילו היום (יום ג') כבר הגיע ל- 7 ₪ לק"ג, והיד עוד נטויה.

אמנם, לקראת תחילת חודש ינואר, כאשר יבול מקומי מהערבה ומבקעת הירדן יתחיל להיכנס לשווקים בישראל, המחסור יתמתן והמחירים צפויים לרדת והציבור לא יהיה תלוי בשליטת הסוחרים וחקלאים גדולים על המחיר.   

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.