יש די קונצנזוס בין משרדי הממשלה, קביעת המכסה היא שמעכבת כאן את התהליך

09 מאי 2018 המחברת/ת:

יו"ר הוועדה תמר זנדברג:

ייצוא הקנאביס הוא תחום שישראל יש לה בו יתרון יחסי, וחלון הזדמנויות לנצל אותו בעולם. אחד הדברים הנדירים המועילים שממשלת ישראל מסיקה, לפתח ענף שיועיל לחקלאות כלכלה לרפואה התעשייה הישראלית, ויועיל למטפלים ברחבי העולם.

פרופ' אבי שמחון ראש המועצה הלאומית לכלכלה:

אכן יש יתרון למדינת ישראל, ויש ערך להסדרת יצוא הקנאביס הרפואי לחו"ל, בתנאי שהמשרד לביטחון פנים, שרוצה למנוע מצב שבו יהיו יותר מ-50 חוות בעלי רישיונות, יגיע להסכמות ולקביעת נהלים מסוימים עם משרדי האוצר והבריאות, על מנת להבטיח מניעת זליגה לגורמי פשיעה.

הממשלה עובדת בצורה מסודרת, בממשלה מי שקובע מהן הזליגות זה רק המשרד לביטחון פנים, והמשרד קבע בהינתן למשאבים שנתונים לרשותו, יש רצון מכל הצדדים להגיע להסכמה, אני מעריך שהתהליך ייסגר בזמן הקרוב.

יואל הדר יועץ משפטי במשרד לביטחון פנים:

המטרה למנוע אירוע שלילי ביותר, השר לביטחון פנים, הסכים בראייה של מדיניות לבוא לקראת ולקדם את הייצוא, דרש שתקבע מכסה לחוות בודדות, המכסה תהיה עד 50 חוות לצורך גידול קנאביס. השר ארדן מוכן לקדם הייצוא ובלבד שהמשטרה תקבל כל המשאבים הדרושים על מנת להגביר האכיפה ולמנוע את הזליגה.  עוד הוסיף, כי בסיכום תקציבי כתוב, עם האוצר, הוסכם על  מכסה של  50 חוות גידול וריבוי לקנאביס הרפואי.

חה"כ חיים ילין (יש עתיד):

אני מבין את המשרד לביטחון פנים, יש להם חששות שלהם, כי בסופו של דבר יבואו בטענות למשטרה, אם החוות מספר שקבעתם, ולא קבעתם את גודל החווה.

איתן קופרשטוך משרד הכלכלה:

לא ייתכן שנתקדם ונעצור, אנחנו מוכנים לבחון זאת אונליין, שבוע בשבוע, אי אפשר להגביל בשוק חופשי, מי שעומד בתנאים ובכללים המקצועיים שכוללים את ההבטחה יקבל, אי אפשר להפסיק, בקנדה, ישנן עשר חוות, באוסטרליה כרגע ישנם שתי חוות,

תמר זנדברג מסכמת את הדיון:

העמדה שלנו רואה בייצוא הזדמנות של חדשנות ברמה הבינלאומית , יש למדינת ישראל יתרון ממשי, וזה יהיה נכון מאוד לישראל לנצל אותו, מאוד רוצים לראות אותו, הקריאה שלנו לראש הממשלה, לפתור את התהליך בצורה המהירה ביותר, במסגרת הממשלתית חוקתית מנהלתית,

יש די קונצנזוס בין משרדי הממשלה, קביעת המכסה הוא שמעכב כאן את התהליך לדעתי.

 

 

סיכום הדיון כפי שהעביר דובר הועדה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.