משרד החקלאות יתמוך בהתארגנות חקלאים ליצוא בהיקף של 10 מיליון ₪

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: "נמשיך לפעול ולחזק את החקלאים הישראלים. המהלך יגדיל את הרווחיות של החקלאים הישראלים המייצאים לחו"ל תוצרת חקלאית טרייה וישאיר את הכלל ההחלטות החקלאיות בזמן העסקה בידיי החקלאי הישראלי".

משרד החקלאות מקדם בימים אלה פיילוט לתמיכה בהתארגנות חקלאים ליצוא תוצרת חקלאית טרייה לשנים 2020-2018. במסגרת זו, המשרד יקצה תקציב של 10 מיליון ₪.

המטרה: הגדלת הרווחיות של החקלאים מייצוא, תוך חיזוק כוח המיקוח מול הקניינים בחו"ל. בתוך כך, המשרד יתמוך בחקלאים ויעצים את יכולת הייצוא בגידולים מסוימים, תוך יצירת תנאים שיאפשרו את הגדלת האמון בין החקלאי המגדל את התוצרת לבין היצואן המוכר את תוצרתו. יתר על כן, המהלך יעודד התארגנויות ייעודיות של חקלאים. מטרת ההתארגנות היא להגדיל את התמורה והרווחיות של החקלאים מהייצוא לטווח הבינוני והארוך, תוך מתן ביטוי ליתרון הגודל ותיאום מיטבי בין החקלאים והיצואנים ולחיזוק כוח המיקוח מול קניינים בחו"ל.

התכנית החדשה מיועדת עבור התארגנויות חדשות שתוקמנה בעקבות תמיכת המשרד.

בנוסף, את הבקשה יוכלו להגיש גם התארגנויות של חקלאים אשר תחבורנה לתאגידים קיימים או כאלו שבהקמה. יצוין כי, משרד החקלאות מעוניין לקדם ולסייע לחקלאים המגדלים בפועל, על כן לפחות 50% מהבעלות בהתארגנות לייצוא צריכה להיות של חקלאים.

המטרה, שהחקלאים יקבלו את כלל ההחלטות הקשורות לפן החקלאי, בעוד שהיזם יוביל בכל הקשור לניהול ולעסקאות. לטובת העצמת יכולת השיווק לייצוא התוצרת החקלאית, התארגנויות שיציגו בחירה באנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון רלבנטי בתחומי השיווק והייצוא, כמנהלי ההתארגנות, יזכו לציון גבוה יותר בזכאות לתמיכה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.