משרד החקלאות במעקב יומי אחר מחירי המוצרים הנדרשים להכנת סעודת החג

25 מרס 2018 המחברת/ת:
משרד החקלאות במעקב יומי אחר מחירי המוצרים הנדרשים להכנת סעודת החג דרור אבי, מתוך אתר פיקיויקי

כולנו מכירים את זה, שבדיוק לפני החגים, רגע אחרי שכל כלי התקשורת הכתירו את הסל הזול המנצח, כאשר רובנו נערכים בפועל לאירוח של המשפחה והחברים, מחירי המוצרים הנדרשים להכנת סעודת החג מזנקים. ובכל זאת, מפאת קוצר הזמן, אנו מעדיפים להמשיך ולקנות את המוצרים בסופר הנגיש עבורנו ולא להתרחק ק"מ רבים בתמורה למחיר נמוך יותר.

בדיוק בשביל זה משרד החקלאות יוצא עם "רשימת המצרכים שלי", רשימת מוצרי מזון, שתתעדכן מדי יום (ימים א'-ה') עד לחג באתר משרד החקלאות, ובה ממוצע המחירים ברשתות השיווק המוזלות (דיסקאונט) של למעלה מ-20 מוצרי חלב, ירקות ופירות, בשר, דגים ועוד. ברשימה, ניתן למצוא בין היתר: פילה דג אמנון קפוא, בשר טחון, שמן זית, עגבניות, כרובית ועוד. הרשימה המתעדכנת מציגה את ממוצע המחירים נכון לאותו היום, ומשווה בין הממוצעים באותו השבוע, על ידי טבלאות וגרפים לכל אחד מסוגי המוצרים. כך לדוגמא, מחירו של העוף הטרי עלה במהלך השבוע האחרון בכ-9.5%, בעוד שמחירו של החציל ירד בכ- 2.4%. הנתונים מבוססים על נתוני my supermarket.

ככלל, סעיף ההוצאות על מזון הוא מהעיקריים ברשימת ההוצאות של כל משק בית. כיום, סעיף זה עומד על כ- 2,600 ₪ בחודש בממוצע למשפחה, מדד המחירים המוצג כולל מוצרי חקלאות טריים: פירות וירקות, בשר, עופות ודגים, חלב ומוצרי חלב. כיוון שמדובר במוצרי יסוד, הם נמצאים בכל בית, להבדיל ממוצרי מותרות, ועל כן השפעתם מכרעת עבור כל צרכן במדינה ובמיוחד בקרב השכבות הבינוניות והחלשות.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.