הושלם פרויקט להגבהת הסוללה בתעלה המזרחית למניעת הצפת אזורים מיושבים וחקלאיים

04 מרס 2018 המחברת/ת:

אגף ניקוז ונחלים ברשות הכינרת ומשרד החקלאות, השלימו פרויקט נרחב לאורך הסוללה המערבית בתעלה המזרחית שבירדן, בסמוך לישובים יסוד המעלה וקיבוץ חולתה, להגבהת הסוללה בכ-40 סנטימטרים, על מנת למזער את הסיכון לאירועי הצפות של השטחים החקלאיים והאזורים המיושבים באירועי גשם קיצוניים.

על פי נתוני רשות הכינרת, אחת לעשור בממוצע, מתקיים אירוע גשם קיצוני הגורם להצפות של ממש, מזיק משמעותית לשטחים החקלאיים הנפגעים במיליוני שקלים וריבוי המשקעים אף מהווה סכנה להצפת האזורים המיושבים ביסוד המעלה, חולתה וסביבתם.

בשל כך, קידמו ברשות הכינרת באמצעות אגף ניקוז, יחד עם משרד החקלאות, ביצוע של פרויקט להגבהת הסוללה באופן משמעותי, על מנת שהתעלה תוכל להכיל כמויות מים גדולות הרבה יותר ולמנוע הצפות של השטחים החקלאים והאזורים המיושבים.

במסגרת העבודות שנמשכו כחצי שנה, הוגבהה הסוללה המערבית בתעלה המזרחית בכ- 40 סנטימטרים, תוספת שעל פי מהנדסים ואנשי מקצוע נוספים, אמורה למנוע הצפות באזור זה. כמו כן, בוצעו עבודות לחיזוק הדפנות למניעת קריסת הסוללה. עלות הפרויקט נאמדת בכ- 3 מיליון שקלים.

אושרי ילוז, מהנדס אגף ניקוז ברשות הכינרת מציין, כי בשנת 2013 נפרצה הסוללה המערבית וכתוצאה מכך הוצפו השטחים החקלאיים ביסוד המעלה: "באירוע גשם משמעותי זה הייתה סכנה גם לאזורי המגורים. הפרויקט שבוצע מצמצם באופן משמעותי את הסיכון ומעניק ביטחון רב יותר לחקלאי האזור והתושבים גם באירועי גשם משמעותיים. אנו סבורים, כי קיימת חשיבות רבה להערכות מוקדמת וביצוע הפרויקט, גם ברצף של שנים בהם קיים מיעוט בכמות המשקעים".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.