ישיבת חירום של הנהלת מים לישראל

17 אוק 2023 המחברת/ת:
מים לישראל מים לישראל

הנהלת מים לישראל- אגודת הגג המאגדת את כלל אגודות המים לחקלאות במרחב הכפרי, קיימה ביום חמישי דיון מיוחד בעקבות מצב החירום והמלחמה.

בישיבה שבה השתתף גם דני גרינוולד סמנכ"ל אסדרה ברשות המים, נידונו ההערכות הנדרשת של כלל אגודות המים בארץ על מנת לאפשר אספקה סדירה של מים לחקלאות בכל מצב עם דגש לגבי אזור  עזה, הדרום, הצפון וכמובן ייתר  אזורי הארץ .

בדיון הוצגה תמונת מצב ע"י מנהלי האגודות לפיה יש בעיות באספקת מים לחקלאות  באזורים שנפגעו במלחמה בדרום ובייתר האזורים בארץ  כרגע אין בעיות מיוחדות .

בדיון הועלה צורך לבצע את כלל הבדיקות על מנת להבטיח אספקה תקינה של מים לחקלאות בכמות ובאיכות  הנדרשת . הודגש הצורך בשיתוף פעולה עם המועצות האזוריות, מקורות ולפעול בהתאם להנחיות המקצועיות של רשות המים שהוצגו ע"י דני גרינוולד.

חשוב לציין כי בכל השנה אגודות המים  פועלות באחריות מלאה ובימי המלחמה התגייסות האגודות בצורה מלאה על מנת לספק מים לבעלי החיים ולמשק החקלאי ובחלק מהאגודות גם מים לשתיה.

איתן ברושי הודה למנהלי האגודות על המאמץ והתרומה החשובה למים לחקלאות בכל ימות השנה  ובזמן מלחמה בפרט וביקש ממנהלי האגודות להקפיד על כלל ההוראות ולשתף פעולה בין האגודות ולתת גיבוי הדדי  בהתאם לצרכים עם דגש על איזור עוטף עזה.

אגודות המים  הונחו לבחון את תקינות המערכות ולאתר תקלות על מנת למנוע נזק ולהיות מוכנים לכל תרחיש .כמו כן קיבלו כלל האגודות נתונים המאפשרים תקשורת ישירה עם החמ"ל של רשות המים , מקורות מים לישראל וחברת החשמל   שזמינים בהתאם לצורך 24/7. .

הנהלת מים לישראל פנתה לרשות המים בדרישה לדחות דיונים והחלטות ולעסוק כרגע  רק בנושאים הקשורים למלחמה .להקל על החקלאים ולצמצם בירוקרטיה כמו כן להמנע מכל מהלך שיגרום להתייקרות כלל סוגי המים לחקלאות בכל הארץ

"המלחמה מוכיחה פעם נוספת למי שלא היה ברור שהחקלאות וההתישבות  בכל רחבי הארץ במיוחד באזורי הספר הם חיוניים על מנת להבטיח משילות וריבונות  כמו גם ביטחון מזון ותזונתי לכל ואספקת מזון טרי בכל רחבי הארץ" ציין ברושי בסיום דבריו בישיבה .

אגודות המים לחקלאות ימשיכו למלא את תפקידם בכל תנאי ובכל מצב.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.