העסקת עובדים ישראלים חדשים בחקלאות לייצור המזון הטרי

15 אוק 2023 המחברת/ת:
משרד החקלאות משרד החקלאות

במסגרת הערכות מצב המבוצעות כל העת במשרד החקלאות בראשות מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, עלה כי עובדים רבים שסייעו לחקלאים בשגרה בפעולות הזריעה, הקטיף והטיפול, לאורך כל שרשרת האספקה גויסו או לא התייצבו לעבודה אם בגלל חשש או בגלל סגר שמוטל על הרשות הפלשתינאית.

לנוכח זאת, וכחלק מהמאמצים לסייע בהתמודדות עם המצב הביטחוני והמחסור בידיים עובדות, משרד החקלאות יתמוך בהעסקת עובדים ישראליים חדשים בענפי החקלאות השונים. בתוך כך, המשרד יסייע למשקים החקלאיים בהיקף של כ-5 מיליון ₪. תמיכה זו היא חלק מפתרונות אד-הוק שמעמיד המשרד למען סיוע למשקים החקלאיים השונים, להבטחת ביטחון המזון הישראלי ולשמירה על רציפות תפקודית לאורך שרשרת אספקת המזון.

במסגרת התמיכה, המשרד יתמוך בהעסקתם של עד עשרה עובדים ישראלים חדשים בכל משק חקלאי, למשך שלושה חודשים לפחות. המשרד יעניק למעסיק 2,000 ₪ בחודש על כל עובד חדש בכפוף להצגת תלושי שכר, ובתנאי שהעובד לא הועסק בחקלאות בחודשיים שקדמו לתחילת עבודתו. כזכור, בסוף השבוע  הודיע המשרד על תמיכה בהבאת מתנדבים לעבודה בחקלאות לנוכח מצב החירום בו נמצא המשק הישראלי. התמיכה הנוכחית והקודמת משמשות ופתרונות אד-הוק על מנת לדאוג לרציפות תפקודית ולביטחון מזון לציבור.

ד"ר אסף לוי, מנהל אגף גורמי ייצור במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "מצב החירום שנוצר בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' מדגיש יותר מתמיד כי משרד החקלאות הוא למעשה משרד המזון של מדינת ישראל. אם לא נפעל כעת לשיקום המחסור בידיים עובדות בחקלאות, הוא עלול להיתרגם לפגיעה בביטחון המזון הישראלי. בייחוד בשעה קשה זו, אנו קוראים לכל מי שיכול לצאת ולעבוד במשקים החקלאיים השונים, ובכך לעזור לביטחון המזון של כל אזרחי המדינה".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.