רמת הנגב הוכרזה כאזור החקלאי הבא של ישראל: "המדינה חייבת להכשיר שטחים חקלאיים בנגב"

20 מרס 2024 המחברת/ת:
הנגב הנגב Adobe Stock

המועצה האזורית הוכרזה במהלך ועידת ישראל לכלכלה ירוקה כ"אזור החקלאי הבא של מדינת ישראל". זאת בשל עתודות הקרקע הענקיות שיש במועצה וגם בשל העובדה שהיא משופעת במים. יענקל'ה מוסקוביץ', מנהל מו"פ רמת נגבקיבל את הפרס והבהיר: "יש פה דור צעירשיצעיד את מדינת ישראל לעצמאות תזונתית"

כשהאירועים הקשים שעברו על המדינה ב-7 באוקטובר עדיין חקוקים עמוק בזיכרון, וכשיישובי הדרום זועקים את זעקתם, בוועידת ישראל לכלכלה ירוקה החליטו לעשות מעשה. המועצה האזורית רמת הנגב הוכרזה במהלך הוועידה כ"אזור החקלאי הבא של מדינת ישראל". זאת בשל עתודות הקרקע הענקיות שיש במועצה וגם בשל העובדה שהיא משופעת במים.

בוועידת ישראל לכלכלה ירוקה - כנס הכלכלה הירוקה הגדול בישראל, הוצג את היפוך המגמה שהמדינה חייבת לעשות לאחר אירועי ה-7 באוקטובר. ממדיניות של עידוד היבוא למדיניות של הכפלת היצור המקומי מה שיתרום לדעת מומחים גם להורדת יוקר המחיה, גם להגברת התחרות וגם לחיזוק העצמאות הכלכלית של ישראל.

יענקל'ה מוסקוביץ', מנהל מו"פ רמת נגב, קיבל במהלך הטקס המרגש אות מיוחד מנשיא הוועידה, גיל ליבנה. מוסקוביץ' הודה למארגני הוועידה, ובראשם הנשיא והמייד חיים אלוש, ואמר: "משרד ראש הממשלה צריך לפעול לשחרר שטחים בנגב שמתאימים לחקלאות ויש הרבה כאלה. היקף השטחים ברמת הנגב הם 20 אחוז משטח המדינה ובהם יש שטחים רבים שמתאימים לחקלאות. שאפשר ליישב אותם, להביא דור חדש של חקלאים צעירים, חיילים משוחררים דור צעיר שיצעיד את מדינת ישראל לעצמאות תזונתית".

מוסקוביץ' הוסיף: "מדינת ישראל על מנת להבטיח את ביטחון המזון וייצור המזון לטובת מדינת ישראל חייבת להכשיר ולפתח שטחים חקלאיים בנגב ולהצעיד את מדינת ישראל לעצמאות כלכלית. למדנו את זה מאז ה-7 באוקטובר. אם אנחנו לא נדאג לעצמנו - אף אחד לא ידאג לנו".

מלבד האות לרמת הנגב, ועידת ישראל לכלכלה כללה פורומים מיוחדים לקידום נושא כלכלה ירוקה, "שולחנות עגולים" בתחומי חינוך סביבתי, תחבורה ירוקה, רגולציה סביבתית, התייעלות אנרגטית, בניה ירוקה ועוד. כמו כן, התקיימו בוועידה פאנלים ודיונים מרכזיים בהשתתפות מקבלי החלטות ומובילי דעה בחברה הישראלית, ראשי התעשייה, ראשי רשויות, מנהלי קיבוצים ומושבים, חקלאים , מנהלי מחלקות איכות הסביבה ברשויות ומנהלי מפעלים אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה, משקיעים, יצואנים, יבואנים, רשתות שיווק, חוקרים, אנשי פיתוח, אנשי תקשורת ואקדמיה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.