נשיא המדינה הרצוג בפתח וועידת ישראל לחקלאות: "עתידנו תלוי בהבטחת עתיד החקלאות"

08 דצמ 2021 המחברת/ת:
הכנס וועידת ישראל לחקלאות הכנס וועידת ישראל לחקלאות

וועידת ישראל לחקלאות ה-12 נפתחה היום(רביעי) ותימשך גם מחר (חמישי)   במעלה החמישה בסמוך לירושלים ובימים בהם החקלאות הישראלית ניצבת בנקודת זמן מאתגרת נראה כי הינה קריטית לעתיד החקלאות בישראל.

נשיא המדינה בוז'י הרצוג ברך את באי הוועידה ואמר: "החקלאות הפכה טכנולוגית וחדשה יותר.  קשיים לא מעטים מעיבים על ענף החקלאות קשיים שציריך להדאיג את כולנו ולא רק את החקלאים עלינו לפעול בשיקול דעת רחב בלי לפגוע בענף שכולנו יושבים עליו, אני ידיד אמת של החקלאות. כל מי שלומד היסטוריה יודע שללא חקלאות לא הייתה מדינת ישראל- באין חקלאות תיפרע מדינה. האתגר הגדול מכל- ביסוס דור חדש של חקלאים צעירים, עתידנו תלוי במידה רבה בהבטחת חקלאות חזקה ומבוססת"

מנכ"לית משרד החקלאות נעמה קאופמן פס ציינה בפתח הוועידה: "משרד החקלאות הוא הבית של החקלאים והחקלאות, אני נמצאת בשיח עם החקלאים ויש אמוציות, כל כך הרבה שאלו אם אגיע לכנס וברור שאני אהיה פה, גם כשיש שיחות קשות. הרפורמה בחקלאות באה  קודם כל להשקיע בחקלאות, לאחר שנים שצמצמו את ההשקעות בחקלאות הרפורמה מכפילה את התקציב, משקיעים במחקר ופיתוח אני יודעת ששינוי זה דבר קשה ומפחיד אבל אם לא נתמודד עם זה ונחשוב על חקלאות העתיד, איך עושים מזון מהים- ממים מלוחים".

החקלאים קטעו את דבריה של המנכלית פעם אחר פעם לאורך הנאום וציינו "איזה בית? משרד החקלאות לא הביית שלנו!, אם אנחנו טייסים אתם נ.מ. אי אפשר לעשות חקלאות בלי חקלאים" השר לשעבר יצחק וקנין אמר למנכ"לית: "איך השלמתם את הרפורמה בחקלאות בחודש ימים? איך שר יכול ללמוד את התחום ולהוציא רפורמה בזמן כזה? זה בלתי אפשרי!"

המנכלית השיבה: "משרד החקלאות הוא הבית והוא יישאר הבית של החקלאים אני לא מפחדת שצועקים עלי אני אמשיך לעבוד על זה ולהשקיע בזה עם חזון שמתמודד עם העולם החדש"

 מנכלית משרד החקלאות

 מנכלית משרד החקלאות

סגן שר הביטחון ושר החקלאות לשעבר ח״כ אלון שוסטר אמר: "כל שינוי חייב להיות בהסכמה- ללא הסכמה לא יהיה שינוי. אנחנו משחקים בקלפים שיש לנו החוכמה היא לא להתבכיין אלא לעשות את המיטב, שיתוף הפעולה שקיים היום בין כל הסיעות בממשלה מיצרות שיתוף פעולה אדיר פוליטי שנותן לי את הבסיס לומר לכם שכל המהלכים החשובים יעשו בהסכמה- את זה אפשר לעשות מתוך משרד החקלאות וגם מבחוץ"

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבו וילן ציין: " רפורמות באות והולכות, עד היום היו 4 דיונים בלבד על הרפורמה, אנחנו הכנו ניירות עם טובי המומחים, בודקים מול הפקידות במשרד החקלאות- כולם חתמו מלבד מנכ"ל משרד החקלאות. אנחנו בונים מהלך אסטרטגי הגיוני ומדוע זה לא קם?! עם ההצעה הזו לא יכולה להיות רפורמה. מפה צריכה לצאת קריאה- רפורמה כן אבל עם פרטים הזויים לא. נפקיד את כל גבול הצפון ואת כל עוטף עזה כי זה לא נכנס במספרים שלהם? זה רציני? זה סיסמאות וככה לא בונים חומה!".

במסגרת הוועידה משתתפים: השר לביטחון פנים עומר בר לב, שרת המדע- אורית פרקש הכהן, סגן שר הביטחון אלון שוסטר, ח"כ מנסור עבאס,  יו"ר וועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון,  ח"כ ניר אורבך, ח"כ אופיר סופר, ח"כ רם בן ברק, ח"כ ענבר בזק, ח"כ מופיד מרעי, ח"כ רם שפע, ח"כ לשעבר איתן ברושי, ח"כ לשעבר חיים ילין,נעמה קאופמן-פס -מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר, יו"ר המועצות האזוריות שי חג'ג, מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה גלית כהן פס יו"ר קק"ל אברהם דובדבני, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן, מנכ"ל קנט שמוליק תורג'מן, מנכ"ל מועצת הלול שמואל לוויט, מנכ"ל מועצת החלב- איציק שניידר, מנכ"ל מועצת הגפן צחי דותן, מנכ"ל ארגון מגדלי דגים אלי שריר ועוד.

חיים אלוש מנכ"ל משוב וועידת ישראל לחקלאות ציין: "וועידת ישראל לחקלאות הפכה למפגש השנתי המרכזי של החקלאים ומקבלי ההחלטות, המקום ממנו יוצאת האסטרטגיה החקלאית השנתית באמצעות דיונים משמעותיים ושיח מכבד.  חשוב שתהיה רפורמה בחקלאות כי אנחנו רוצים לראות צעירים ואת התפתחות החקלאות אך חשוב לשמור על ביטחון המזון של מדינת ישראל. החקלאים דאגו למזון יום יום כשכולנו היינו סגורים בבתים בקורונה, הם הצילו אותנו".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.