הקבינט הכלכלי אישר את הצעת שר החקלאות: חוות הדגים הפועלות בנמל אשדוד ימשיכו לפעול. החוות הללו מייצרות כ-80% מהיקף דגי הדניס המקומיים

דניס דניס

עודד פורר, שר החקלאות ופיתוח הכפר: "קידמתי החלטה חשובה זו במטרה לחזק את ענף הדגה המקומי. זהו עוד צעד כחלק ממדיניות המשרד להורדת יוקר המחייה המתבטא באספקת דגים טריים מסוגים שונים בשוק הישראלי במחיר הוגן לצרכן"

המטרה: המשך ייצור דגי דניס לשוק המקומי, שמירה על ענף הדגה הישראלי והורדת יוקר המחייה

הקבינט הכלכלי אישר את הצעת שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, להאריך את פעילותן של חוות הדגים באשדוד.

החלטת הקבינט מבטאת את הצורך בשמירה ופיתוח של ענף החקלאות הימית בים התיכון. בהחלטה שעברה מבקשת הממשלה מ"חברת נמלי ישראל" להאריך בתקופה זמנית של עד שנתיים את ההסכם עם חוות הדגים הפועלות לאורך שובר הגלים בנמל היובל של נמל אשדוד, במתווה שייקבע על-ידי חנ"י ואשר לא יפריע לבטיחות השיט לתפעול הנמל. חוות אלו מייצרות כ-80% מהיקף הייצור של דגי הדניס המקומיים.

במהלך תקופת ההארכה הזמנית, יפעל משרד החקלאות ביחד עם גורמים נוספים בממשלה, ליצירת מתווה ארוך טווח לפעילות ופיתוח של ענף החקלאות הימית, כך שיוכל בעתיד לספק אחוז ניכר מהדגים הטריים בשוק הישראלי, וכן לטובת קידום מיזמים שתכליתם גם יצוא של דגיגים מסוגים שונים ובהם מהמין המבוקש טונה כחולת סנפיר.

החלטת הממשלה אושרה לאחר תיאום של משרד החקלאות עם גורמים נוספים בממשלה כמו משרדי האוצר, התחבורה, רשות החברות הממשלתיות וכן חברת נמלי ישראל אשר ראו עין בעין את המטרה של שמירה וחיזוק של ענף מתפתח וחשוב זה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.