משרד החקלאות וביטחון המזון: יובל ליפקין מונה לראש מִנהל ביטחון המזון במשרד

22 יול 2024 המחברת/ת:

ליפקין יקים ויוביל את המִנהל החדש, ויהיה אמון על בניית תכנית ביטחון המזון של מדינת ישראל עד לשנת 2050

מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון, אורן לביא: "זהו מינוי שהוא חלק בלתי נפרד משינוי התסישה שהמשרד, מקדם, בהובלת השר, למען שמירה על ביטחון המזון הלאומי, לצד החקלאים שמייצרים את המזון הגולמי. מדובר בתפקיד בעל חשיבות רבה המשפיע על כל תושבי המדינה. ליובל יש משימות כבדות על כתפיו, שהראשית שבהן היא בניית תכנית ביטחון המזון הלאומי של מדינת ישראל. אני מאחל ליובל הצלחה בתפקידו, וסומך עליו כי יבצע את התפקיד המשמעותי הזה על הצד הטוב ביותר"

יובל ליפקין נבחר לתפקיד ראש מִנהל ביטחון המזון במשרד החקלאות וביטחון המזון. ליפקין, בן 46, שימש בתפקידו האחרון כמשנה למנכ"ל המשרד. הוא בוגר תואר שני במִנהל ובמדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל אביב ויועץ ארגוני במקצועו. 

ליפקין, ששמש כמשנה למנכ"ל, הוביל מאז כניסתו לתפקיד את תכלול נושא ביטחון המזון במשרד ומחוצה לו אל מול גופים רלוונטיים, ביניהם: המל״ל, משרד הבריאות ועוד. ליפקין תיכלל את הצעת המחליטים המתגבשת בנושא, ובתוך כך את הוביל את השינוי המשמעותי של ליבת העיסוק של המשרד, שגם הוביל לשינוי שם המשרד למשרד החקלאות וביטחון המזון. בנוסף, הוביל ליפקין לאחרונה את ההסכם עם משרד הבריאות על אימוץ רגולציות אירופאיות, ובכך הביא לפתרון המחלוקות בין המשרדים ולקידום רפורמת היבוא. 

במסגרת תפקידו החדש, יהיה ליפקין אחראי על הכנת תכנית לאומית בנושא ביטחון המזון, בהובלת משרד החקלאות ובשיתוף משרדי הממשלה הרלוונטיים, כאשר המטרה היא להבטיח את יכולת ייצור המזון המקומית ואספקת מזון סדירה של מזון בריא ובר השגה לטווח הבינוני והארוך, בכמות, איכות, מגוון ונגישות פיזית וכלכלית שיאפשרו אורח חיים בריא לכלל האוכלוסייה בישראל, תוך קידום חקלאות, תעשיות מזון מקומיות ומערכות מזון מקיימות ומותאמות אקלים.

ליובל היכרות עמוקה עם החברה הישראלית לגווניה השונים, זאת לצד התמחות בהובלת תהליכי התייעלות ארגונית ובניהול מערכות מורכבות וגופים בעלי פרופיל ציבורי גבוה. ליפקין הוא בעל ניסיון רב בניהול ארגונים וגופים ציבוריים, ושימש בשורה של תפקידים בכירים, ביניהם: המרכז להעצמת האזרח, מנכ"ל ארגון יד לבנים הארצי, ארגון אלמנות ויתומי צה"ל ועוד.

יובל ליפקין, ראש מִנהל ביטחון המזון במשרד החקלאות: "מדינת ישראל היא 'מדינת אי', ועל כן חייבים לחזק את תחומי החקלאות בהם יש לנו יתרון יחסי ולדאוג למצבורי המזון של תושבי המדינה בעתות שגרה וחירום. אחת המטרות המרכזיות היא הגדלת הפוטנציאל לייצור מזון מקומי. אני מקבל את התפקיד ביראת כבוד לבנות למדינת ישראל תכנית סדורה לביטחון מזון עד לשנת 2050".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.