השר לביטחון פנים עומר בר לב בוועידת ישראל לחקלאות: "ב 2022 נקים שיטור אזורי בשישה מחוזים לפעילות כנגד הפשיעה החקלאית, נשיג את ההרתעה"

08 דצמ 2021 המחברת/ת:
עומר בר לב וגיא ורון באחד על אחד עומר בר לב וגיא ורון באחד על אחד

השר לביטחון פנים עומר בר לב התייחס במסגרת וועידת ישראל לחקלאות ה-12 לסוגיית הטרור החקלאי המשתולל בארץ כאשר קיים ראיון אחד על אחד עם כתה הצפון של חדשות 12 גיא ורון ואמר: "יש קשר, פשיעה חקלאית חלק מהפרוטקשן וחלקה נובע מ'אלק' חברות שמירה...

...במהלך שנת 2022 נבצע מהלכים משמעותיים לשינוי המצב. להיות מודאג זה לא תוכנית עבודה, תכנית העבודה שלנו  זה להעביר חקיקה שכל האחריות על חברות השמירה פיקוח ואכיפה יעבור למשרד שלנו במשרד המשפטים עסק בזה אדם אחד אצלנו יעסקו בכך 7 אנשים זה חלק מהתהליך".

אחד התהליכים הינו תוספת כ"א, על כך אמר השר: "נכון, צריך יותר כ"א אבל השמיכה קצרה והתקציב מוגבל קיבלנו תוספת של מיליארד ורבע ₪ להתמודדות עם הפשיעה, אני יכול לומר שראש הממשלה אמר שאם נצטרך עוד-הדלת שלו פתוחה זה עוד יעמוד במבחן. אני חושב שנצטרך עוד אבל בשביל להוכיח שיש צורך קודם נממש את מה שקיבלנו, לא פשוט לגייס 800 איש למשטרת ישראל, זה לוקח חודשים".

על הקושי ביצירת הרתעה בעידן בו גם העצורים יוצאים בענישה קלה אם בכלל אמר השר: "בסופו -של דבר הרתעה מגיעה מהרגליים ולכן רק אם נשלים את התהליך נתפוס את הנאשם נגיש כתב אישום הוא יורשע ויקבל עונש מרתיע אפשר להתחיל לבנות הרתעה, אנחנו עוסקים בכל הדברים האלו, אני מניח שזה ייקח זמן אבל ההרתעה תושג בעבודה קשה"

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.