בשל משבר האקלים העולמי: יבוצע לראשונה דרוג של הקיבוצים הירוקים בישראל

24 ינו 2022 המחברת/ת:
מעצבים את ישראל- ועידת הגינון מעצבים את ישראל- ועידת הגינון צילום: משוב גרופ

לאור מצב החירום הלאומי, משבר האקלים המאיים על עתידו של העולם החליטו בוועידת קלינטק שתתקיים 24-25.5 בבנייני האומה בירושלים, לדרג לראשונה בתולדות ישראל את הקיבוצים, המושבות והמושבים  זאת בנוסף לערים והמועצות הירוקות בישראל 

בראש צוות הבדיקה של הקיבוצים הירוקים' יעמוד גיורא פרויד, תושב הוד השרון, כלכלן במקצועו בעל התמחות בפעילות מול הגופים השונים בחו"ל, כלכלה ירוקה וכו'. פרויד הינו מרכז תחום התחממות גלובלית ומשבר האקלים בקבוצת משוב מזה עשור. הבחירה כאמור תעשה במסגרת וועידת קלינטק בה תתקיים תחרות 'גרינטן' שתדרג לראשונה את הירוקים על פי מיקום.

לדבריו של פרויד: "אנו נמצאים במצב חירום עולמי, העולם פספס בשנים האחרונות והביא את כולנו למצב קשה שמחייב נקיטת צעדי חירום מיידיים על מנת לעצור את ההתחממות הגלובלית ומשבר האקלים. אנחנו רגע לפני הקטסטרופה, חייבים לנהוג באחריות, לפעול במהירות ולנקוט צעדי מנע. גם במדינה הקטנה שלנו ראינו  אסונות  טבע שהולכים ומתגברים ,שיטפונות, שרב כבד, זיהום סביבתי וכו', יש לנו פוטנציאל להגדיל בצורה משמעותית  ביות את יצור החשמל מאנרגיות מתחדשות, הוכחנו שאנחנו יודעים לנצל את משאבי המים באופן היעיל ביותר בעולם  וכעת עלינו לשמור על הסביבה כולה" ציין.

בתחרות ב 2019 נבחרו שלושה קיבוצים כירוקים: קיבוץ תל יוסף על הקמת מערכת ביוגז חדשנית לאנרגיה חשמלית משפכי הרפת, קיבוץ גזר על היותו יישוב אקולוגי וקיבוץ מעלה הגלבוע על היותם חלוצים ויזמים בייצור אנרגיה ירוקה, אך כעת כאמור הבחירה איינה בין 'ירוק' ל 'לא ירוק' אלה יוגדר מיקום של כל אחד מהקיבוצים.

במסגרת הבחינה ייבדק כאמור המצב הקיים של הרשויות, הפעולות שבוצעו בשנה האחרונה וכן התוכניות והתקציב המתוכנן לפעילות ירוקה בשנה הקרובה עבור טיפול במשבר שהינו חלק מכלכלה ירוקה לשמירה על כדר הארץ בדגש על תחבורה ירוקה ( העדפת השימוש  בתחבורה ציבורית, שימוש בכלי תחבורה היברידי/ חשמלי, חיסכון בנסיעות וניצול שימוש ברכב על ידי תחבורה ציבורית, נסיעות משותפות, הקמת מסלולים ושימוש באופניים וכו') בניה ירוקה (מבחינת חומרים, שמירה על השטחים הירוקים,  התייעלות אנרגטית) מחזור (שימוש חוזר ') יצירת אנרגיה חלופית בדרכים לא מזהמות (אנגריה סולארית, אנרגית רוח, אנרגיית מים וכו') ניהול משק מים (הערכות למחסור, הפיכת אזורים למדבריים וכו') וכאמור תקציבים המוקצים לכך ותוכניות עתידיות.

הקיבוצים השונים מוזמנים להעביר מיידע וחומרים ליו"ר צוות הבחינה גיורא פרויד  במייל- This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ההרשמה לתחרות היוקרתית מסתיימת בקרוב!

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.