ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה אירח את שר החקלאות ומנכ"ל המשרד לסיור ומפגש עם חקלאים בעין יהב ומפוני מובלעת צופר שנותרו ללא אדמות

16 ספט 2020 המחברת/ת:
שר החקלאות, מנכל משרד החקלאות, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה וחקלאי צופר, על רקע המובלעת שפונתה שר החקלאות, מנכל משרד החקלאות, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה וחקלאי צופר, על רקע המובלעת שפונתה

שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר, ביקר השבוע עם מנכ"ל משרדו ד"ר נחום איצקוביץ', במובלעת צופר, במסגרת סיור בערבה התיכונה. בעת הביקור ניתנה לשר סקירה בשטח מובלעת צופר יחד עם נציגי היישוב. את השר אירח ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה ד"ר אייל בלום והתלוו- יו"ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח, יו"ר הועדה חקלאית הערבה התיכונה אורן קורין ונציגי היישוב צופר.

כזכור, לפני כשבוע אישרה הממשלה, בעקבות מאבק של השר אלון שוסטר, תקציב בגובה 14 מיליון שקלים לסיוע בגין הפסקת הפעילות החקלאית במובלעת צופר. התקציב הועבר למשרד החקלאות ופיתוח הכפר לצורך הכשרת קרקע חקלאית חלופית למובלעת צופר.
מובלעת צופר הייתה מובלעת ישראלית בשטח ירדני לפי הסכם השלום בין ישראל לירדן שנחתם ב- 1994 והוחכרה למדינת ישראל למשך 25 שנה, עד 2019. בתום תקופת החכירה ועל רקע התערערות היחסים המדיניים עם ממלכת ירדן, החליטה הממלכה הירדנית להשיב את שטחי המובלעת אליה ולא להאריך את תקופת החכירה. חקלאי צופר נפגעו כלכלית מההחלטה, אך רק בתום מאבק ממושך מול משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה, נמצאו המקורות התקציביים כדי להכשיר עבורם קרקע חלופית בשטח מדינת ישראל.


במהלך הסיור אמר השר שוסטר, כי התקציב שאושר הוא ביטוי לאחריות של מדינת ישראל כלפי החקלאים בצופר ובפריפריה בכלל. עוד אמר השר שוסטר, כי זוהי הכרה של הממשלה בחשיבותם של חקלאי הערבה המיישבים את גבולות הארץ מתוך תחושת מסירות ושליחות ציונית.

ד"ר אייל בלום, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה ברך את שר החקלאות ומנכ"ל המשרד על הביקור החשוב, על שפינו מזמנם והגיעו לשטח להיפגש עם חקלאי הערבה וציין, כי הבעיות העיקריות בערבה הינן מחסור בעובדים זרים לחקלאות, תחרות עם תוצרת טרייה מייבוא, מחסור במים והבאת משפחות צעירות חדשות להרחבות ביישובי הערבה. עוד אמר ד"ר בלום, כי מלבד העברת התקציב להכשרת קרקע חלופית לחקלאי צופר, במקום אלו שנאלצו לפנות במובלעת צופר, מעל 1,000 דונם מעובדים, על הממשלה לדאוג לפיצוי החקלאים שנותרו עונה חקלאית שלמה ללא פרנסה ויכולת להקים מחדש משקים. בלום ציין, כי מנכ"ל משרד רוה"מ הבטיח כי ידאג לכך והוא מקווה כי אכן הנושא יתקדם במהירות האפשרית. הוא הודה למנכ"ל רוה"מ על הטיפול בכל נושא התקציבים, למפוני צופר.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.