שיא בהיקף הפיצויים בשל נזקים לבתי צמיחה: קנט שילמה למגדלים למעלה מ-5 מליון ש"ח בשנה החולפת

23 יול 2020 המחברת/ת:

בשנים האחרונות ההתחממות הגלובאלית ושינויי מזג האוויר פוגעים קשות בגידולים החקלאיים וכתוצאה מכך מסבים נזקים כלכליים כבדים לחקלאים. אולם, מסתבר כי מזג האוויר הקיצוני, הסערות, הברד והרוחות העזות אותם חוו המגדלים בשנה החולפת פגעו באופן קשה גם בבתי הצמיחה, בתי הרשת, החממות והמנהרות. הנזק במקרה זה הוא כפול. מצד אחד, במקרים רבים מזג האוויר הקיצוני, שבשנים האחרונות הופך להיות "סטנדרטי", הביא לנזקים כבדים לבתי הצמיחה עצמם שחלקם קרסו והושמדו לחלוטין ומצד שני, לפגיעה חמורה לגידולים בבתי הצמיחה, גידולים שנחשפו לקור, לגשמים עזים ולמכות ברד.

מנתוני קנט עולה כי בשנה החולפת בלבד פיצתה הקרן את בעלי בתי הצמיחה המבוטחים בלמעלה מ-5 מיליון ש"ח ובכ-14 מיליון ש"ח בחמש השנים האחרונות. מדובר בשיא בהיקף הפיצויים בשנים האחרונות ובקנט אומרים כי בשל המשך ההתחממות הגלובאלית ומזג האוויר הקיצוני בעקבות זאת, הצפי הוא שגם בשנים הבאות הנזקים שיגרמו לבתי הצמיחה צפויים להיות גדולים. בהקשר זה ראוי לציין כי בתי צמיחה רבים לא היו מבוטחים, כך שהנזקים הכלכליים למגדלים נאמדים בסכומים גבוהים בהרבה.

ביטוח בתי הצמיחה, כהשלמה לביטוח הגידולים, נותן מענה ביטוחי מקיף, שקט נפשי ורשת ביטחון כלכלית מלאה המכסה נזקים ישירים למבנה כתוצאה משורה של סיכונים ובכללם ברד, סערה, שיטפון, שלג, אש ופגיעה תאונתית. בהקשר זה יצויין כי, מעבר להיבט הכלכלי ולתרומתו לחוסנם של החקלאים, לביטוח בתי הצמיחה היבט לאומי נוסף: הביטוח מאפשר לחקלאים את הביטחון והיכולת להמשיך ולגדל את הגידולים בבתי הצמיחה ולספק למשק הישראלי את מלוא היקף התוצרת החקלאית "כחול לבן" ובכך מובטחת עצמאות המזון הטרי בארץ, ללא תלות בגורמים זרים.

לאור זאת, ועל מנת לאפשר לכלל המגדלים לרכוש את הביטוח, שעלותו נמוכה יחסית, קנט מציעה ביטוח בתי צמיחה בתנאים משופרים למצטרפים חדשים לביטוח זה, ונותנת להם הנחה משמעותית בדמי הביטוח: בבתי צמיחה מסוג חממות תינתן הנחה בגובה של 30%, בבתי רשת גבוהים תינתן הנחה בגובה של 20% ועבור מנהרות עבירות תינתן הנחה בגובה של 10%.

הטבה זו הינה למצטרפים חדשים לביטוח בתי צמיחה וזאת עד לתאריך 30.09.2020.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.