ארגון מגדלי הפירות בישראל ומועצה אזורית גולן קיימו סיור מקצועי במטעי חקלאי רמת הגולן עם משלחת נציגי ארגונים חקלאיים

16 יונ 2020 המחברת/ת:
סיור מקצועי במטעי חקלאי רמת הגולן סיור מקצועי במטעי חקלאי רמת הגולן

כחלק מתכנית סיורי השטח במטעי החקלאים בארגון מגדלי הפירות בישראל, הובילו ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות וגל גפני סגן ראש המועצה האזורית גולן משלחת נציגי ארגונים חקלאיים לסיור מקצועי בגולן, בו השתתפו גם מאיר צור יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, אילנה דרור כלכלנית התאחדות חקלאי ישראל, חיה רק-יהלום מנכ"לית מו"פ צפון, ראובן דור ממו"פ צפון, עמוס לוין סמנכ"ל פיתוח חקלאות בפיתוח הגליל, משה ברוקנטל מנהל ענף הפירות במועצת הצמחים, רון נקר חשב ענף הפירות במועצת הצמחים, ירון סולומון מנהל מחלקת התיישבות באיחוד החקלאי, חיים חבלין מנהל מחלקת חקלאות התנועה הקיבוצית, חברי מזכירות ארגון מגדלי הפירות, נציגי בני המושבים, ועוד, במטרה לסקור את השינויים שחווים החקלאים ולעמוד על צרכיהם הקריטיים להמשך קיום חקלאות משגשגת בגולן.

הסיור המקצועי התחיל במושב שעל, במשק המשפחתי של שמעון מלול אשר הציג את המיזם המתפתח בנושא תיירות חקלאית לצד מטעי הדובדבן, שטחי גידול האוסנה, זנים שונים של פטל ועוד, וכן הציג את האתגרים איתם מתמודדים החקלאים בגולן על מנת להמשיך ולקיים משק חקלאי, כאשר אחד האתגרים הגדולים ביותר הוא המאבק היומיומי מול ייבוא תוצרת חקלאית מחו"ל. בהמשך נפגשו המשתתפים עם מנכ"ל חברת השיווק 'בראשית' אסף קרת, בסיור מודרך בבית האריזה והקירור המתקדם. קרת הציג בפניהם את פעילות 'בראשית' שלא פסקה גם בימי הסגר וציין כי סיפקו באותה התדירות תוצרת חקלאית, לרשתות השיווק ולחברות הסיטונאיות והציג את החידושים בבית האריזה לייעול העבודה.

לאחר מכן נפגשו עם אלכס קודיש מנהל מטעי וכרמי היין בקיבוץ עין זיוון וכן את בוסתן בראשית, אתר הקטיף העצמי הגדול בצפון הגולן. קודיש סיפר כי הם נמצאים בשיא עונת קטיף הדובדבן שהחלה מעט מאוחר מהרגיל, עקב החורף המבורך ותסתיים בסוף יוני, זאת לצד פעילות תיירותית ענפה של בוסתן בראשית אותו פוקדים משפחות רבות המגיעות לקטיף עצמי של הדובדבן, לצד שלל פעילויות על פי התו הסגול.

בהמשך פגשו המשתתפים בתל פארס את יהודה ויינברג, רכז המשק של רמת מגשימים. ויינברג סיפר על העבודה על רצועת גבול ישראל-סוריה, וכן נערכה כולל תצפית לגבול ועל מטעי המושב הסמוכים.

בסיום הסיור נערך מפגש עם משפחות דור וגפני במטעי המנגו של מושב רמות על שפת הכינרת, אשר חוו נזק ביבול בעקבות גל החום האחרון.

גל גפני, סגן ראש מועצה אזורית גולן: "החקלאות בגולן היא לא רק אחת מאבני היסוד של הכלכלה הגולנית אלא גם חלק חשוב בזהות שלנו. שיתוף הפעולה עם גופים כגון ארגון מגדלי הפירות יאפשר את קידום החקלאות הגולנית בתחומים שונים ביניהם סיוע בפיתוח זנים, הדרכה חקלאית, קידום מעמד החקלאים ועוד. שמחנו לארח את מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות ירון בלחסן וצוות הארגון ונשמח להמשיך לפעול יחד, למען החקלאים".

 

ירון בלחסן, מנכ"ל מגדלי הפירות בישראל: "סיורי שטח הינם חשובים ביותר, בעיקר בזמן זה בו החקלאים נמצאים בעיצומה של עונת הקטיף ובימים בהם קמה ממשלה חדשה, זאת על מנת לעמוד על צרכיהם של החקלאים לטובת ייעול העבודה והמשך שגשוג החקלאות. הגולן הינו אזור גידול מצטיין בפירות נשירים, עם תנאי אקלים ייחודיים וחקלאים מקצועיים ועתירי ידע. ניכר כי חקלאי הגולן מתפתחים ומתייעלים כל העת, תוך שימוש במחקרי מו"פ צפון, ושילוב התמקצעות יומיומית בנושאי ההדרכה בענפים שהם מגדלים, ובכך מהווים עוגן מרכזי בחיזוק כלכלת רמת הגולן, שכן מרבית תושבי באזור מתפרנסים מחקלאות. בסיור התקיים דיון פורה עם החקלאים על בעיות פערי התיווך והייבוא, וכן נושאים מרכזיים ומאתגרים בחקלאות הישראלית בכלל ובפירות בפרט, אשר נביא, אנו, נציגי החקלאים, אל הממשלה החדשה במטרה, שתציב בחשיבות עליונה, את ענף החקלאות כערך ייחודי ואסטרטגי, ליצירת חוסן לאומי וביטחון ייצור מזון עצמי בישראל, ללא תלות בייבוא או במדינות עוינות. אני מודה לכל משתתפי הסיור ומברך את המועצה אזורית גולן על שיתוף הפעולה המבורך בקיום הסיור והצבת החקלאות בסדר עדיפות עליונה במטרות אותן מקדמת המועצה האזורית".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.