ועדת הפנים אישר לקריאה ראשונה הצ"ח היתר יצוא של קנאביס רפואי

15 נוב 2018 המחברת/ת:

ועדת הפנים בראשות ח"כ יואב קיש אישרה לקריאה ראשונה את הצעת חוק היתר יצוא של קנאביס רפואי. יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש: "ביחד עם השר ארדן נוביל חקיקה שתסדיר את הפיקוח המשטרתי על הייצוא. הפתרון הזה יאפשר לישראל להיכנס לשוק העולמי. החקלאות צמאה לפוטנציאל העצום שטמון בשוק הזה, והמדינה על פי הערכות תהנה ממיליארד שקל הכנסות ממסים".

שאול כהן, יועץ מנכ"ל משרד האוצר: "משרד האוצר תומך בייצוא קנאביס רפואי כמנוע צמיחה למשק. ניסינו להימנע מחקיקה. לגופו של עניין אנחנו תומכים".

עו"ד שרונה עבר הדני, משרד הבריאות: "ההצעה משקפת הסכמות חלקיות. יש נושאים שטרם לובנו עד סוף". יו"ר הוועדה ח"כ קיש: "יש שני נושאים שלא נדון בהם עכשיו – צו הפסקה מנהלי ואחריות נושאי משרה. יהיו למשרדי הממשלה שבועיים להכין את כל הנושאים שלא סגורים או לא מוסכמים, לקראת ההכנה לקריאה שניה ושלישית".

בין הנושאים שעדיין בדיונים בין משרד הבריאות למשרד לביטחון פנים: משרד הבריאות מתנגד שהמשטרה תוכל לבטל רישיון עיסוק בקנאביס שניתן על ידי משרד הבריאות. עו"ד עבר הדני: "ביטול רישיון זה הליך מנהלי שחייב בשימועים וראיות. מדובר באנשים שהשקיעו הרבה כספים. אי אפשר אחרי 15 יום לתת סמכות למשטרה לבטל רישיון. אנחנו מתנגדים".

יו"ר הוועדה ח"כ קיש: "15 יום באמת לא הגיוני, אבל אני רוצה להשאיר סמכות למשטרה. מבקש מנציגי המשרדים לזקק ולדייק לקראת קריאה שניה ושלישית. פקד אורטל בלילתי, משטרה: "עשינו הסדר מדורג. פונים למשרד הבריאות ומבקשים מהם לבטל רישיון, אבל אם הם לא יבטלו, אנחנו רוצים סמכות לבטל".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.