⁨הארכת תוקף הותמ"ל מיותרת והרסנית⁩

מהכנס נגד הארכת תוקף הותמ״ל שהתקיים אתמול 01/1 בכנסת מהכנס נגד הארכת תוקף הותמ״ל שהתקיים אתמול 01/1 בכנסת

בתגובה לבקשת שר האוצר מועדת הפנים להאריך את תוקף הותמ"ל בשנה אומר עו"ד דודו קוכמן מזכ"ל כפרי האיחוד החקלאי המוביל את המאבק נגד חוק הותמ"ל כי חוק הותמ"ל הוא אסון למדינת ישראל. חוק הותמ"ל הורס את הערים, את הכפרים הסמוכים להם ויוצר פרבור- זאת כאשר קיים מלאי של מאות אלפי יחידות דיור בתכנון שאינו מנוצל.

לדבריו בתי המשפט, הרשויות המקומיות וגם תושבי הערים מתפכחים מחזון העיוועים של משרד האוצר. הארכת תוקף הותמ"ל מנוגדת גם לעמדת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ שקבע כי הותמ"ל הוא מכשיר דורסני, הוא דורס את התכנון גם ברמה המוסדית, גם בהליכי תכנון וגם בתכנון עצמו... אנחנו חייבים להיות זהירים בהפעלתו של המכשיר הזה".

כידוע, אומר עו"ד קוכמן, צוואר הבקבוק של הדיור בישראל אינו בשטחים הפתוחים אלא בועדות התכנון ובהיעדר מענה לבעיות תשתית כמו כבישים, גשרים ופינוי קולחין. במקום לתכנן על שטחים חקלאיים הגיעה העת שבממשלה יעשו בדק בית ויקדמו את התכנון של מאות אלפי היחידות המתוכננות התקועות בסבך הבירוקרטיה במקום להרוס את החקלאות והשטחים הפתוחים.

קוכמן מזכיר כי הנתונים בשטח מוכיחים כי מדובר בתכנית מיותרת שעד כה לא הביאה לבנייתה של דירה אחת אבל בהחלט הרסה אלפי דונמים חקלאיים ושטחים פתוחים. הבעיה אינה בתכנון אלא בבניה.

עבור משרד האוצר מדובר במספרים. עבורנו זה החיים עצמם. אנו נמשיך במאבק ציבורי בכל החזיתות כדי למנוע את חיסול החקלאות, השטחים הפתוחים ואת פירבורה של המדינה, מהלך שיהיה בכיה לדורות- מסכם דודו קוכמן.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.