⁨סיור מקצועי לענף התפוח - מתכננים עתיד⁩

05 נוב 2019 המחברת/ת:
‎⁨עמוס לוין, ירון בלחסן, חיה רק יהלום, משה ברוקנטל ומיקי קפלן- סיור ענף התפוח בגולן⁩ ‎⁨עמוס לוין, ירון בלחסן, חיה רק יהלום, משה ברוקנטל ומיקי קפלן- סיור ענף התפוח בגולן⁩

סיור מקצועי לענף התפוח, התקיים השבוע ביזמת מו"פ (מחקר ופיתוח) צפון, מועצת הצמחים שולחן התפוח, קק"ל ומשרד החקלאות, בחלקות מחקר במטעי התפוח ברמת הגולן, בו השתתפו עשרות ראשי ארגונים וענפים, מומחים, חוקרים וחקלאים.

שמעון זית ממו"פ צפון שהנחה את הסיור אומר, כי הסיור היה מוצלח מאוד וכי ענף התפוח מהווה נדבך כלכלי משמעותי באזור הגליל המזרחי והגולן ובעל חשיבות לאומית בשל מיקומם של המטעים בסמוך לגדר הגבול. עוד אמר, כי כמו כן, ענף התפוח מספק פרנסה במעגל רחב, לנותני שירותים בתחומי האריזה, שיווק ועוד. עוד ציין זית, כי החשיבה של ענף התפוח היא בקידום זנים מובחרים שיעמדו בתחרות טובה יותר, עם הייבוא מחו"ל.

הסיור כלל ביקור במטע אורטל, שם נחשפו המשתתפים למיכון מתקדם החוסך בכוח אדם, במטע עין זיוון הודגמו עיצובים חדשים בעצי התפוח המעניקים יבול רב יותר בכל עץ, בחוות הניסיונות 'פיכמן', הוצגו חלקות מבחן וזנים ניסיוניים ובמרום גולן נערך סיור במטע תפוחים מזן 'פינק ליידי', הנמצא בשיא עונת הקטיף. כמו כן, ביקרו משתתפי הסיור בבית האריזה והשיווק 'בראשית', בו חזו בשיטות המיון המתוחכמות והיעילות במיון יעיל ומיטבי של התפוחים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.