אושר בטרומית: השוואת ההטבות בתעשייה להטבות בחקלאות

12 יול 2018 המחברת/ת:
אושר בטרומית: השוואת ההטבות בתעשייה להטבות בחקלאות צילום: מרכז להבה נצרת, מתוך אתר פיקיויקי

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לעידוד השקעות הון בחקלאות (תיקון - השוואת ההטבות בתעשייה להטבות בחקלאות), התשע"ז-2016 של חברי הכנסת משה גפני, איתן ברושי וקבוצת חברי כנסת.

מוצע לבצע רפורמה בחוק לעידוד השקעות הון בחקלאות באופן שיצור הקבלה בין ההטבות הניתנות לתעשייה לאלו הניתנות לחקלאות. כמו כן, מוצע להקצות משאבים תקציביים למענקים במסלולי הטבות שייקבעו, לעודד מענקים לתמיכה בחקלאים שיקדמו חקלאות בעלת תועלות אקולוגיות והמתאימה עצמה לדרישות הגנת הסביבה. בנוסף, מוצע להגדיל את שיעורי המענקים הקבועים במסלולים המרכזיים שנקבעו בחוק.

בדברי ההסבר נכתב: "עיסוק בחקלאות הוא בעל תועלות ציבוריות רבות – בתחומי ההתיישבות, החברה, התרבות, התיירות והסביבה. החוק לעידוד השקעות הון בחקלאות, אינו מקצה את מלוא המשאבים לעידוד השקעות הון בחקלאות, דבר אשר גורם לשחיקה במעמדה של החקלאות בישראל.

לפיכך, מוצע בהצעת חוק זו לבצע רפורמה בחוק לעידוד השקעות הון בחקלאות באופן שיצור הקבלה בין ההטבות הניתנות לתעשייה לאלו הניתנות לחקלאות. כמו כן, מוצע להקצות משאבים תקציביים למענקים במסלולי הטבות שייקבעו, לעודד מענקים לתמיכה בחקלאים שיקדמו חקלאות בעלת תועלות אקולוגיות וחקלאות אשר מתאימה עצמה לדרישות הגנת הסביבה. בנוסף, מוצע להגדיל את שיעורי המענקים הקבועים במסלולים המרכזיים שנקבעו בחוק ולהסמיך את הממשלה, באישור ועדת הכספים של הכנסת, לקבוע מסלולים נוספים, השונים מהמסלולים המרכזיים על פי פרמטרים ועקרונות שייקבעו."

ח"כ גפני: "מדינה שאיננה מעריכה ומבינה שאנחנו עם של חקלאים, ועד היום לא נחקק חוק כזה, זה כתם למדינת ישראל. אנחנו רוצים שהחקלאות תהיה חלק מענפי התעסוקה של תושבי הארץ. החוק הזה לא פותר את הבעיה אבל נותן קריאת כיוון."

ח"כ ברושי: "החוק הזה מגיע בזמן. החקלאות זקוקה לחוק הזה והמדינה זקוקה לחקלאות. היכולת של החקלאות להתאים את עצמה למציאות המשתנה, לתחרות, לפתיחת שווקים, להתמודדות עם משבר המים ולהיות רלבנטית לשנים הבאות זה עידוד השקעות"

36 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכספים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.