הקואופרטיב במיטבו – היערכות בזמן הקורונה

19 מאי 2020 המחברת/ת:
אורי דרסלר, מנהל התשתיות במילואות בודק את תקינות ואיכות הציוד.  אורי דרסלר, מנהל התשתיות במילואות בודק את תקינות ואיכות הציוד. צילום: מילואות.

אחד המאפיינים הראשוניים של הקורונה היה צורת ההדבקה וממנה הצורך במרחב ומיגון אישי. בפרוץ המגפה משקי המפרץ במילואות התארגנו מייד לרכישה מרוכזת של אמצעי מיגון לכל מפעלי תשלובת מילואות, הקיבוצים והמושבים בגליל המערבי. וכעת כשכולנו חוזרים לשגרת העבודה במפעלי תשלובת מילואות, וביישובי הגליל המערבי הכללים ברורים מאוד.

מייד עם פרוץ מגפת הקורונה התברר כי קיים מחסור גדול בשוק לציוד מיגון, וקושי רב להשיג את המוצרים הללו. ואל משקי המפרץ של מילואות הגיעו בקשות לסיוע מהקיבוצים ברכישת מוצרי המיגון. צוות משקי המפרץ בנה תכנית מרוכזת לרכישת מוצרי מיגון בניהם מסכות פנים, בקבוקי אלכוג'ל, מדחומי לייזר, כפפות ועוד. וכמו בשנות ה-80, התאחדו כל הקיבוצים והמושבים יחד לרכישה משותפת. הצוות פנה לכמה וכמה יצרנים בארץ ובחו"ל כדי להשיג את המוצרים האיכותיים ביותר. היתרון בבקשה מרוכזת עבור היישובים  אפשרה רכישה איכותית ולהספקה מהירה מצד הספקים. עם קבלת ציוד המגן התארגנו במילואות לחלוקה לקיבוצים, מחניתה ואדמית בצפון ועד רמת יוחנן ואפק בדרום. וזאת תוך כדי שמירה קפדנית על הנחיות ההפרדה, ותיאום מדוקדק עם מנהלי הקהילות בקיבוצים.

דנה שלזינגר, מנהלת משקי המפרץ: "הקואופרטיב במיטבו. בזמנים מיוחדים, עושים מבצעים מיוחדים. התוכנית נבנתה ללא כל תמורה, ברוח טובה ובנפש חפצה, והערכת הקיבוצים לא איחרה להגיע. קיבלנו טלפונים ומסרונים מאוד מרגשים. בתקופה כזו אנו רואים את עוצמת הקשרים שנבנו, את רמת הביטחון, ההישענות והשותפות ההדדית שלנו עם המשקים. הם סומכים עלינו, ואנחנו כתמיד כאן עבורם".

וכעת, חוזרים לשגרה לצד מגפת הקורונה במילואות ובקיבוצים תחת ההנחיות הקפדניות מפני הידבקות. שוקי בשן, סמנכ"ל התפעול במילואות: "המפעלים במילואות מספקים מזון לבני אדם ולבעלי חיים, ובשל כך גם בימי הסגר נחשבו למפעלים חיוניים, במעשה ולא רק בהגדרה. עם הגעת הידיעות הראשונות על מגפת הקורונה בעולם התחלנו להתארגן לביצוע ההתאמות הנדרשות, כאשר ההחלטה האסטרטגית של ההנהלה הייתה שנעשה כל שאפשר כדי לא לפגוע בהמשך הייצור ואספקת המזון. הוגדר צוות קורונה קטן ויעיל, הכולל גם את נציגי המפעלים, לפגישות תכופות כמובן על פי ההנחיות הדרושות, במרחקים ועם מסיכות. ויחד קבענו תוכניות עבודה שבראשן שמירה על כללי הבטיחות והמשך הייצור מול הגדרת הסיכונים".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.