חוקרי המו"פ וחקלאי ערבה תיכונה נבחרו להציג באירוע 'ישראל סיפור הצלחה' לרגל 70 שנים למדינה שיתקיים בירושלים

20 מרס 2018 המחברת/ת:
גידול עגבניות צ'רי בערבה תיכונה גידול עגבניות צ'רי בערבה תיכונה

הישג מרשים לחקלאי הערבה התיכונה וחוקרי מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, שנבחרו להציג את החדשנות הישראלית בתחום החקלאות, במסגרת אירוע מיוחד לרגל 70 שנים למדינת ישראל שיתקיים בירושלים תחת הכותרת- 'ישראל סיפר הצלחה'. באירוע ישתתפו גם השרים - נפתלי בנט, משה כחלון, איילת שקד, אריה דרעי אביגדור ליברמן, חברי כנסת, רמטכ"לים במיל', מנכ"לי חברות, עיתונאים ואנשי תקשורת, קומיקאים, זמרים, ועוד .

החקלאות החדשנית, שיטות הגידול והתוצרת המדויקת, מציבה את חקלאי הערבה בקדמת החקלאות הבינלאומית, ועובדה זו מוצהרת על ידי נשיאים וראש ממשלות בישראל, בנאומים בעולם- וגורמת לגאווה למדינה. בחקלאות עוסקים רוב תושבי ערבה תיכונה, בה קיימים כ- 500 משקים חקלאיים המשתרעים על פני 28,000 דונם ומייצרים כ- 60% מייצוא הירקות הטריים מישראל.

החידושים והמחקרים פורצי הדרך המועברים ליישום החקלאים מביאים למצוינות וליבול הזוכה לביקוש גבוה בשווקים באירופה בשל ייחודו ואיכותו. כל זאת – באמצע המדבר בתנאי קיצון אותם הופכים החקלאים מבעיה ליתרון חקלאי וכלכלי, הנלמדים בכל העולם.
החדשנות החקלאית אותה מצעידים בערבה הינה גם במישור הבינלאומי שכן בימים אלו מתקיים מחקר לשכלול ושיפור חממות הגידול בסין באמצעות מחקרים המתבצעים על ידי חוקרי מו"פ ערבה תיכונה כאן בארץ. במהלך השנה האחרונה הצליחו חוקרי המו"פ לאקלים זנים מיוחדים לגידול בערבה, להאריך את עונת הגידולים השונים תוך ניצול היתרון היחסי באקלים ובתנאי הערבה ומתבצעים מחקרים בנושא צמחי מרפא מהמדבר, חקלאות מדייקת, מים וגידולי מים וכדומה.

שמוליק פרידמן מנהל מו"פ ערבה ציין כי ההשתתפות באירוע הינה תעודת כבוד להצלחת חקלאי הערבה וחוקרי המו"פ: "אנו שמחים על הבחירה במו"פ ערבה תיכונה וצפונית וחקלאי הערבה לייצוג המצוינות של מדינת ישראל, החדשנות והתפתחות החקלאות הישראלית במהלך 70 שנות קיומה. אני מזמין את הציבור הרחב להגיע ולהתרשם מהפלא של החקלאות המדברית. אנו נציב באירוע דוכנים בהם יוצגו שפע הירקות המיוצאים לאירופה- ומטופחים במדבר ואת המחקרים העתידיים".
ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה ד"ר אייל בלום הוסיף: "חקלאי ערבה תיכונה מצעידים את החקלאות הישראלית ומהווים קרן אור עולמית לחדשנות מחקרית והערכות ל'חקלאות המחר'. אני גאה בחקלאי הערבה וחוקרי מו"פ ערבה תיכונה וצפונית על ההישגים הכבירים במרוצת השנים ועל הבחירה בהם לייצג את החקלאות הישראלית בכנס חשוב זה לרגל 70 שנים למדינת ישראל".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.