התאחדות חקלאי ישראל על ביטול הפעימה השלישית של הורדת המכסים: ״זו העת של הממשלה להראות שהיא עומדת לצד החקלאים. ניצחון על הטרור הוא חיזוק החקלאות בישראל בכלל ובעוטף בפרט״

24 אוק 2023 המחברת/ת:
וידאו מהדיון

התאחדות חקלאי ישראל מברכת על הודעתו של נציג משרד האוצר היום בוועדת הכספים כי הפעימה השלישית של הורדת המכסים תיעצר ולא תצא לפועל כפי שתוכננה בינואר הקרוב.

מדובר בהקלה משמעותית עבור חקלאי ישראל שנפגעו קשות בפעימות הראשונות. צר לנו שנדרש אירוע ביטחוני בסדר גודל שכזה, שהביא לפגיעה קשה בחקלאות, על מנת להביא להתפכחות חשובה זו. כעת, משנעצרה הפעימה השלישית, על המדינה לחזק ולשקם את החקלאות הישראלית על ידי עידוד השקעות ופיתוח שיביאו להגדלת התפוקה ולהורדת התלות של מדינת ישראל בייבוא. 

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח: ״אני שמח שממשלת ישראל התעשתה והחליטה על עצירת הפעימה השלישית של הפחתת המכס על פירות וירקות שהייתה פוגעת בצורה אנושה בחקלאות הישראלית. זה הזמן להמשיך את ההקלות עבור החקלאים הישראלים באמצעות הורדת האגרות וההיטלים על העובדים הזרים שנשארו בארץ ולהוריד את מחירי המים לחקלאות. זו העת של הממשלה להראות שהיא עומדת לצד החקלאים. ניצחון על הטרור הוא חיזוק החקלאות בישראל בכלל ובעוטף בפרט״. 

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אורי דורמן: בשעה טובה משרד האוצר נענה לקריאתנו לעצירת הפעימה השלישית של הורדת המכסים שהייתה פוגעת אנושות בחקלאות הישראלית בנגב המערבי, בצפון וחלקי הארץ כולה. ביטול הפעימה השלישית יחזיר מעט וודאות לענף החקלאות. אנו מקווים שבמקביל, יקבלו החקלאים את התמיכה הישירה שמגיעה להם כחוק על הפעימות הראשונות בנוסף למענקים מיידים שיסייעו בשיקום השטחים החקלאיים שנפגעו."

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.