כחלק מהמאמצים להקל על השבים מחו"ל: משרד החקלאות מפרסם הקלות על חוזרים לישראל עם חיות המחמד

18 אוק 2023 המחברת/ת:

לנוכח המצב הביטחוני והלחימה המתמשכת, משרד החקלאות נרתם לסייע ולהקל על השבים לישראל מחו"ל עם חיות המחמד, ומפרסם הנחיות מעודכנות לייבוא חיות מחמד לישראל בעת ימי המלחמה.

על פי ההנחיות המעודכנות, יוכלו השבים מחו"ל להכניס לישראל כלב שהוא בן שנה ומעלה, מחוסן לכלבת ומשובב ללא צורך בבדיקת נוגדנים או בתעודת בריאות חתומה על ידי רופא וטרינר ממשלתי, ובכך למעשה חוסכות זמן בבקשת הייבוא. כל זאת תוך ניהול סיכונים והמשך שמירה מיטבית על בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים הנמצאים בישראל. 

ד"ר שלמה גראזי, רופא וטרינר ראשי ליבוא ויצוא בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות: "הימים האחרונים יזכרו עוד לדורות, עברנו טלטלה של ממש. אנו במשרד עושים כמיטב יכולתנו כדי להקל על אזרחי ישראל. בימים אלו, זמינות המטוסים לישראל יורדת, ולכן, עשינו מאמץ להקל על השבים מחו"ל, שיחסוך בזמן עבור אלו שמעוניינים לחזור לישראל בהקדם האפשרי. אנו זמינים כל העת לכל שאלה או בעיה, ונסייע ככל שנוכל".

הנחיות המעודכנות, הן כאמור, צעד נוסף שהמשרד עושה כדי לסייע לאזרחי ישראל, וכדי לשמור על רווחתם וביטחונם של בעלי החיים. בימים האחרונים משרד החקלאות מסייע, מרכז ומנתב פינוי וחילוץ של בעלי חיים שנותרו בשטחי העוטף: בעלי חיים אשר נקלעו לאזורי הקרב ובעליהם פונו למקום שלא מאפשר שהיית בעלי חיים, תושבים שנאלצו להשאיר מאחור את חיות המחמד, פינות חי שנותרו ביישובים הללו ועוד.  

משרד החקלאות מהווה מוקד ריכוז מידע, תיאום וניתוב בכל הנוגע לפניות בנושא בעלי החיים באזורי העימות, לצד שאר התחומים שבאחריותו. מוקד המשרד זמין בכל עת, 24/7 לכל שאלה או פנייה, בטלפון 6016*.

לפרטים המלאים אודות ההקלות, לחצו כאן

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.