יו"ר ארגון מגדלי הדבורים דורון לבנה מכפר ביל"ו: ייבוא דבש ללא מכס רגע לפני ראש השנה - הינו צעד פופוליסטי ומצגת שווא שקרית להורדת יוקר המחייה

03 ספט 2023 המחברת/ת:
דורון ליבנה יור ארגון מגדלי הדבורים בישראל דורון ליבנה יור ארגון מגדלי הדבורים בישראל צילום- ארגון מגדלי הדבורים

בפועל- מהלך זה יעלה את יוקר המחייה בישראל.

קשה להבין את הקשר בין ירקות ופירות לבין הדבורה הקטנה- אך ללא האבקה (הפרייה) של דבורת הדבש- לא יהיו פירות וירקות!

הדבוראים טוענים כי מהלך ייבוא הדבש, הינו אקט פופוליסטי, נחות ולא מקצועי, אשר יפגע בכל ענפי החקלאות ורק ימשיך להזרים כסף לכיסי הטייקונים, היבואנים ורשתות השיווק, ובעיקר יפגע בצרכן ועלות משק הבית.

דורון ליבנה יו"ר ארגון מגדלי הדבורים ודבוראי מכפר ביל"ו אומר: "חשוב להבין כי עיקר חשיבותה של דבורת הדבש אינו בייצור דבש טהור, הדבורה הינה המאביקה המרכזית האחראית להפריית הגידולים החקלאים – פירות וירקות, וללא קיומן של דבורים לא יהיה מזון מהצומח" אומר ליבנה ומוסיף:" כל עוד תמשך המדיניות הייבוא הפרוע תימשך, היא תפגע בפרנסת הדבוראים שלא יהיה כדאי כלכלית להמשיך לעסוק במקצוע, בכך תפגע אנושות ותפסק, פעולת ההאבקה וההפריה של גידולי החקלאות. פתיחת ייבוא ללא מכס של דבש ותוצרת חקלאית בכלל, משמעותה- פגיעה אנושה לעתיד ביטחון המזון בישראל ופגיעה ישירה בכיסו של הצרכן!".

עוד מציין ליבנה: "רשתות השיווק מייבאות בטירוף, ללא אבחנה מכל מדינה ומכל הבא ליד- פירות, ירקות, בשר, שמן זית ולא ראינו הורדת המחיר לצרכן!

כעת גם דבש, בעלות של 15 שקלים לק"ג, מחיר שאינו הגיוני לייצור דבש טהור ובריא, על פי כל המדד הצרכני למחירי דבש ברחבי העולם. הדבש המיובא מגיע מארצות ניכר, בלי שהצרכן יודע כיצד ייצרו וממה, והאם עבר בדיקה, בעוד שכאן בישראל, הדבוראים רודים דבש משובח, טהור, איכותי ובריא, תוך שהם מבצעים את התפקיד החשוב ביותר- הצבת כוורות להאבקת (הפריית) פריחת מטעי הפרי ושדות הירק. קשה להבין לעיתים את הקשר בין ירקות ופירות לדבורת הדבש, אך באין דבורים לא יהיה מזון מהצומח. אני קורא לצרכנים לרכוש רק דבש ישראלי טהור ובריא, מתוצרת מכוורות ישראל".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.