סוף עונת האבוקדו במתכונת מאתגרת ומספקת

26 מאי 2020 המחברת/ת:
סוף עונת האבוקדו סוף עונת האבוקדו צילום מילופרי.

ממש עוד רגע והוא לא איתנו, הפרי הירקרק והבריא שמשתלב נהדר בסלטים, כריכים, סושי ואפילו במרקים – האבוקדו הגיע אל סוף עונתו בימים אלו. בחברת מילופרי ממפעלי תשלובת מילואות אשר בבעלות קיבוצי הגליל המערבי, סיכמו את עונת גידול האבוקדו לשנת 2019-2020 כתקופה מאתגרת לצד מגפת הקורונה.

מטעי האבוקדו הראשונים בגליל המערבי ניטעו בשנות החמישים. והחל משנת 1963 החלו בבית האריזה במילואות לארוז אבוקדו. מאז ועד היום בבית האריזה מילופרי אורזים עשרות אלפי טון בשנה של פרי האבוקדו, המגיע ממטעים המשתרעים על פני כ-25 אלף דונם, בהם מגדלים בנוסף לזן ”האס” ול”ריד”, גם את הזנים: אטינגר, פינקרטון, פוארטה, ארד, ארדיט ואחרים. בשנה שעבר (2018-2019) סוכמה העונה ביבול שיא של כ- 30 אלף טון. השנה, בשנת 2020 על אף כל הקשיים שפקדה המגפה סוכמה עונת האבוקדו ביבול כמעט זהה. 

בימים רגילים החקלאים העובדים במטעי האבוקדו מקפידים על שמירה מרבית של איכות הפרי, שמירה על איכות סביבתו והימנעות מחומרי הדברה, ובימי הנגיף אף יותר. מתכונת הקורונה הצריכה מכולם הערכות מהירה למצב החדש, לטובת שמירת הפרי שהיה כבר בשל על העצים, ומוכן לקטיף.

וכך גם בבית האריזה במילופרי. בן ורדי, סמנכ"ל התפעול במילופרי מספר: "תקופת הקורונה הינה תקופה מאתגרת במיוחד. החשש הרב שהגיע עם הנגיף, והשיווק לאירופה שהפך לקשה יותר, הביא אותנו להיערכות מחדש ובמהירות, מהיום למחר. פרוץ הנגיף החל בשיא עונת האבוקדו, ובשל מגפת הקורונה  נעשתה היערכות מחדש בהפעלת בית האריזה, העובדים חולקו לשתי משמרות ועבדו תחת כללי הבטיחות וההנחיות הכי מחמירות של משרד הבריאות. במאמץ משותף שראוי לשבח עמדנו כולנו יחד בתוכנית השיווק. למרות החששות מהידבקות, ולמרות קשיי הייצוא".

לעונה הבאה ממשיכים המגדלים בנטיעות חדשות של הזנים המובילים ולהשגת עלייה נוספת בשטחים המניבים. ב-20 באוגוסט תיפתח רשמית עבור הישראלים עונת האבוקדו החדשה עם זן ה“גליל”, בחודש ספטמבר תחל עונת הייצוא לשווקי העולם, שתגיע לשיאה בחודשי החורף עם הזן הנחשק “האס” ותסתיים עם זן “ריד” עד לחודשים יולי-אוגוסט. ובתקווה שאל העונה הבאה נגיע ללא מגפת הקורונה.

 עונת האבוקדו קרדיט צילום מילופרי

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.