ט"ו בשבט הגיע חג לפיצוחים

09 פבר 2020 המחברת/ת:

לפי נתוני החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות ההוצאה החודשית הממוצעת למשק בית בישראל עבור פירות מיובשים עומדת על כ-60.8 ₪. סך המכר של הפיצוחים והפירות המיובשים ברשתות השיווק הגיע לכ-12,000 טון בשנת 2018, בערך של כ-600 מיליון ₪. הפירות והפיצוחים המובילים לפי נתוני המשרד הם השקדים והתמרים, שעלו באופן עקבי ומשמעותי, ומהווים מרכיבים עיקריים במשפחות הפיצוחים והפירות המיובשים. בשנת 2018 היוו השקדים כ-17% מהערך הכולל של מכירות הפיצוחים, וכ-13% מכמות הפיצוחים השנתית הכוללת שנמכרה ברשתות השיווק. עוד מוצרים שנמכרו בקטגוריה היו אגוזי מלך, גרעיני חמניות, קשיו ואגוזי פקאן. תמרים מהווים כשני שליש מכמות הפירות המיובשים הנמכרת ברשתות השיווק.

בבחינה של הנתונים לאורך השנים, מכירות מוצרי השקדים והתמרים עלו באופן עקבי ומשמעותי ברשתות השיווק. בעשור האחרון הכמות השקדים הנמכרת עלתה בכ-34%, יותר מהגידול באוכלוסיה באותה התקופה (19%). כמות התמרים הנמכרת אף גדלה ביותר מ-300%. מנגד, הכמות הנמכרת של שאר הפיצוחים ירדה ב-3%, והכמות של שער הפירות המיובשים ירדה ב-28%.

במשרד החקלאות ממליצים לצרוך בט"ו בשבט פירות טריים, כבכל שאר ימות השנה, ולהרוויח טריות וערכים תזונתיים בעשרות זנים של פירות טריים, ובכך גם לתמוך בכלכלה המקומית ובחקלאים הישראלים. לצד הפירות הטריים, ממליצים במשרד החקלאות לצרוך שקדים ותמרים ישראליים, להם תועלות בריאותיות חשובות, והם מומלצים לא רק בט"ו בשבט, אלא בכל השנה כחטיף בריא המהווה תחליף לממתקים וחטיפים. ערכם התזונתי והבריאותי של הפירות המיובשים והממותקים ידועה לכל.

על פי הנתונים, ההוצאה החודשית הממוצעת למשק בית בישראל עבור פירות טריים עומדת על כ- 148.8 ₪ בלבד. בתוך כך, צריכת פירות טריים לנפש (ללא ירקות!) עומדת על כ- 7.9 ק"ג בממוצע חודשי.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.