נפרדים מהלובי החקלאי בכנסת: "חקלאי ישראל אומרים תודה"

27 מרס 2019 המחברת/ת:

התאחדות חקלאי ישראל, המועצה האזורית מגידו, מפעלי העמק, המועצות האזוריות, והתנועות המיישבות קיימו היום במהלך הכנס "בוחרים חקלאות" טקס הוקרה לראשי הלובי החקלאי בכנסת על פועלם למען חקלאי ישראל והחקלאות הישראלית. מארגני הכנס אמרו: "אנו מודים לכם בשם חקלאי ישראל על פועלכם הרב ותרומתכם החשובה למען החקלאות הישראלית, ההתיישבות וקידום המרחב הכפרי כולו" .

מגן ההוקרה ניתן לשר לשירותי הדת, ח"כ יצחק וקנין, ח"כ איתן ברושי, ח"כ עמר ברלב ולח"כ חיים ילין.

השר לשירותי דת, ח"כ יצחק וקנין ממפלגת ש"ס אמר: " אתם תקבלו כאן שרי חקלאות שיעבירו את הזמן שלהם ועשויים להיות המשחיתים של החקלאות במידה ולא יהיה שר חקלאות שאכפת לו. אני לא מועמד לכנסת אבל אני מועמד לשר החקלאות או לשר אחר במפלגה שלי. אם תרצו שאהיה שר החקלאות אז תבחרו בש"ס".

ח"כ איתן ברושי, ממפלגת העבודה: "דיברה פה קודם שרת המשפטים וצריך לקחת בערבון מוגבל דברים שנאמרים לפני הבחירות. יש לזכור שהשרה שדיברה יפה על החקלאות הייתה בממשלה במפלגת הבית היהודי שהחזיקה בתיק החקלאות ומצבנו לא השתפר. אחד הדברים החשובים אליו עלינו לשאוף בממשלה הבאה הוא ששר החקלאות ופיתוח הכפר הבא יהיה מההתיישבות, קרי מושבים וקיבוצים, כדי לבנות מחדש את ההיררכיה ומקור הסמכות בתוכנו, וליצור את החיבור הישיר לשר האוצר ולרה"מ. משרד החקלאות הוא משרד קטן ולא מספיק חזק ויש צורך ביציבות, וודאות וגיבוי מרה"מ ושר האוצר. דבר נוסף מהותי הוא חיזוק שיתוף הפעולה בין התאחדות חקלאי ישראל, שולחן הארגונים הכלכליים ומרכז המועצות האזוריות.

המדינה נערכת לשנת 2040  ומפקיעה קרקעות. המרחב הכפרי לא נערך לאיום שעלול לגזול קרקעות ומים, ולכן יש לייסד תכנית מקבילה בנוגע למרחב הכפרי, תכנית שתתייחס לנקודות המרכזיות שעל סדר היום של ההתיישבות והחקלאות, ולהניח אותה על שולחן הממשלה שתקום".

ח"כ עומר בר לב ממפלגת העבודה: " דווקא כמי שאינו גדל בקיבוץ או במושב, אני מוקיר ומכיר את החשיבות של ערך החקלאות וערך ההתיישבות העובדת. את ההכרה בערך החקלאות למדתי תחת האלונקה עם בני תנועות הקיבוצים והמושבים, לכן החלטתי ללמוד חקלאות, להיות אגרונום במקצועי ולעבוד בתחנת ניסיונות. מפלגת העבודה היא שנבנתה, וגם היום בנויה על שורשי ההתיישבות העובדת. כפי שאמר אבי גבאי - כשנהיה חלק מהממשלה הבאה, נדרוש לקבל את משרד החקלאות ולהוביל שינוי דרמטי במקומה של החקלאות במדינת ישראל".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.