עשרות חלות דבש נגנבו מכוורות ב'חורשת האקליפטוס'

10 ינו 2021 המחברת/ת:
ניבה והרס כוורות מהשנה האחרונה- ניבה והרס כוורות מהשנה האחרונה- צילום מועצת הדבש

מועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים בישראל, מברכים את שוטרי משמר הגבול במשטרת ישראל שעצרו אמש (4.1), בן 30 מנצרת, החשוד בביצוע גניבת עשרות חלות מלאות דבש, ממכוורות קיבוץ כנרת, מכוורות הממוקמות ב'חורשת האקליפטוס' המפורסמת, זאת יממה בלבד לאחר קבלת התלונה מהדבוראי ומנהל מכוורת קיבוץ כנרת, גל כינרתי.

מהמשטרה נמסר, כי שוטרי משמר הגבול ימשיכו לפעול בכלל הארץ, תוך הפעלת מאמץ מודיעיני וחקירתי, בכדי להגיע לאותם עבריינים שפוגעים ברכושם של החקלאים.

מנתוני מועצת הדבש עולה, כי בשנה האחרונה נרשמה עלייה של מעל 50% במקרי גניבות כוורות ברחבי הארץ. עוד מציינים במועצת הדבש, כי אופי הגניבה השתנה, אם בעבר היו גונבים את הכוורת בשלמותה עם הדבורים, למטרת עסק ושימוש בכוורות לצורך האבקת גידולים חקלאיים, בשנה האחרונה ניתן להבחין כי נגנבות לרוב חלות הגדושות דבש.

גל כינרתי, דבוראי ומנהל מכוורת קיבוץ כנרת ותושב הקיבוץ, אשר חווה בשנה האחרונה מקרים רבים של פשיעה חקלאית ולפני מספר חודשים גניבה נוספת של מעל 30 חלות דבש אומר, כי רוכבי אופניים תושבי עמק הירדן, שעברו על פני כוורות המוצבות בסמוך ל'חורשת האקליפטוס' עליה כתבה נעמי שמר את השיר המיתולוגי ומאז הפכה החורשה לאתר מורשת, הבחינו בהרס הכוורות ומיד דיווחו לו על המתרחש, "עם קבלת הדיווח הגעתי ל'חורשת האקליפטוס'. מראה הכוורות הפגועות ללא החלות היה קשה מאוד, מדובר בכאב לב, במיוחד שזו אינה הגניבה הראשונה מהכוורות שלנו ונראה, כי התופעה רק הולכת ומתגברת. הכוורות הן הרכוש החשוף ביותר לגניבה, הן מונחות בשטח, בשולי הדרכים הצדדיות ובשטחי חקלאות. מדובר על כמות דבש הנעה בין 30-50 קילוגרמים בכל כוורת ואנו הדבוראים עומדים חסרי אונים בפני התופעה ובפני אובדן הכנסה כבד. חשוב לזכור, כי כאשר גונבים כוורות או חלות דבש, פוגעים בעיקר בענף ההאבקה שהינו קריטי לקיומה של החקלאות בישראל, מאחר ודבורת הדבש הינה המאביקה העיקרית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם ונמצאת בשנים האחרונות בסכנת הכחדה" אומר כינרתיומוסיף": "אני מברך את אנשי השיטור הקהילתי של משמר הגבול אשר איתרו באופן מהיר את הגנב ועצרו אותו וקורא לממשלת ישראל להגן על החקלאות וענף האבקה והדבש ולהקצות תקציבים למלחמה בתופעה החמורה של פשיעה חקלאית ולבתי המשפט להחמיר בעונשם של מבצעי הפשיעה".

במסגרת המאמץ למיגור התופעה, הוביל 'השומר החדש' בשיתוף מועצת הדבש והדבוראים פיילוט לתכנית ארוכת טווח, שפעלה לאורך חצי השנה האחרונה ונבנתה בהתאם לצרכי הדבוראים בשטח, בשיתוף הדוק עם לוחמי מג"ב, במסגרתה השתמשו באמצעים טכנולוגיים ורכז שטח של 'השומר החדש' שהוקפץ לנקודות בהן זיהו ניסיונות לגניבות, כולל מערך מתנדבים שיצר נוכחות בנקודות הכוורות. הפיילוט הוכרז כהצלחה וכעת פועלים להרחבת התכנית לאזורים נוספים בארץ.

נתוני מועצת הדבש: כיום פועלים בישראל כ- 510 דבוראים המטפלים ב- 120,000 כוורות, מתוכן מוצבות 80,000 כוורות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה. בארץ תורמת דבורת הדבש באמצעות האבקת הגידולים לתל"ג החקלאי בישראל כ- 3 מיליארד שקלים בשנה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.